۴ مدل ذهنی میتواند کسبوکار شما را سودآور کند
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، کارآفرینان برای توسعه کسبوکار خود از تکنیک مدل ذهنی استفاده میکنند. این مدل، تکنیکی است که توسط بسیاری از کارآفرینان برای پرورش تفسیر بهتر رابطه میان جنبههای خاصی از زندگی استفاده میشود. به بیان سادهتر، مدل ذهنی چارچوبی برای نحوه عملکرد کارکنان است.
مدل ذهنی بهترین تکنیک برای راهنمایی صاحبان کسبوکار است. توسعهدهندگان شرکت میتوانند برای تصمیمگیری بهتر، حل مشکلات و داشتن درک واضحتر از این تکنیک استفاده کنند. مدل ذهنی برای بسیاری از مشاغل مفید و سازنده است. صاحبان شرکت با کمک مدلهای ذهنی میتوانند ساختارها و چارچوبهایی را که منجر به نتایج بهینهتر میشود را با یکدیگر ادغام کنند.
گزارشهای متعدد نشان میدهد که هیچ مدل ذهنی کاملی وجود ندارد. تمامی کسبوکارها میتوانند از آنها برای کاهش زمان صرفشده برای تصمیمگیری استفاده کنند. صاحبان کسبوکار میتوانند مشکلات بسیار پیچیده را با استفاده از این تکنیک تجسم و یک برنامه عملیاتی ایجاد کنند.
یکی از برجستهترین روشهای ذهنی برای سادهسازی سیستمهای پیچیده کسبوکار، روش اصول اول است. بسیاری از تاجران معروف و موفق مانند ایلان ماسک و جف بزوس از این تکنیک استفاده میکنند.
ایلان ماسک با استفاده از روش اصول اولیه توانست به حقایقی درباره موشک اسپیسایکس برسد. ابتدا، آنها با نگاه کردن به اصول مهندسی زیربنایی شروع کردند تا بفهمند چگونه میتوان یک موشک را با روشی مقرون بهصرفه و کم مصرف ساخت. سپس، آنها براساس این اصول کار کردند تا کارآمدترین موشک را در جهان بسازند.
جف بزوس از Flywheel آمازون استفاده میکند تا سود خود را به حداکثر برساند و کسب و کار خود را به بهترین شکل ادامه دهد. یکی از بزرگترین سایتهای تجارت الکترونیک جهان به استفاده از یک روش ذهنی بسیار سازنده افتخار میکند.
این مدل ذهنی با استفاده از اثر گلوله برفی کار میکند. کار زیادی وجود دارد که باید آن را شروع کرد، اما به محض اینکه شروع به حرکت کرد، شتاب بیشتری میگیرد و سریعتر میچرخد. تنها تفاوت بین گلوله برفی و فلایویل این است که چرخ طیار مجبور به توقف نیست. تا زمانی که کسی مانع آن نشود، میتواند به چرخش ادامه دهد.
آمازون با استفاده از صرفه جویی در مقیاس برای کاهش ساختار هزینه خود چرخ لنگر ایجاد کرده است. به این ترتیب مشتریان قیمتهای کمتر و طیف وسیعتری از محصولات را دریافت میکنند.
مدل ذهنی دیگری که توسط یکی از موفقترین کسبوکارها در بخش مسکن، استفاده میشود، اثر شبکه است. در اقتصاد و تجارت، هر کاربر اضافی از محصولات یا خدمات به افزایش ارزش این محصولات و خدمات کمک میکند. این مدل ذهنی در صنایع مختلف بسیار مهم است، زیرا ما در زندگی روزمره خود از کالاها و خدمات انبوه استفاده میکنیم.
مدل ذهنی دیگر برای مشاغل و افرادی است که میخواهند بدانند کجا میتوانند سرمایهگذاری مالی کنند. این مدل ذهنی بر محدود کردن مکانهایی تمرکز میکند که صاحبان کسبوکار میتوانند براساس درک خود سرمایهگذاری انجام دهند. با این حال، این مدل ذهنی را میتوان در بسیاری از زمینههای زندگی به کار برد. هر کدام از مدلهای ذهنی یک نوع نگاه به زندگی را دنبال میکنند؛ بنابراین صاحبان کسبوکار هر چه راههای بهتری بشناسند، میتوانند با آنها کار کنند و از آنها به نفع خود استفاده کنند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/