دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 12:31

بازدید رایگان از موزه علوم و فناوری در روز جهانی موزه

موزه علوم و فناوری ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی موزه، از عموم علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا در این روز به صورت رایگان از بخش‌های متنوع این موزه بازدید کنند.
کد خبر : 83720

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی موزه علوم، هر ساله موزه‌های سراسر دنیا به مناسبت روز جهانی موزه مصادف با 18 ماه مه -29 اردبیهشت- برنامه‌ها و مراسم‌ متعددی دارند که یکی از آنها آزاد بودن بازدیدها در برخی موزه هاست.


بر مبنای تعریف ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) موزه عبارت است از مکان گردآوری، نگهداری، مطالعه، بررسی و به نمایش گذاشتن نعمت‌های فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه‌ها و لذت بردن از آنها.


با توجه به تقسیم‌بندی موزه‌های دنیا به انواع «هنری»، «تاریخی»، «تخصصی»، «علمی» و «فنی و صنعتی» می‌توان گفت موزه علوم و فناوری در دسته موزه‌های علمی قرار می‌گیرد که رسالت ترویج علم را برعهده دارد. این موزه علاوه بر نمایش آثار و فناوری‌های علمی دانشمندان ایرانی- اسلامی، در زمینه اجرای کارگاه‌ها و جُنگ‌های مختلف علمی و همچنین برپایی نمایشگاه‌های سیار در نقاط مختلف کشور نیز فعالیت می‌کند.


برگزاری نمایشگاه مسابقه عکاسی «من و موزه علوم و فناوری»، بازدید از انواع گالری‌ها و دستاوردهای کهن دانشمندان از جمله برنامه‌های موزه علوم در روز جهانی موزه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته