دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1401 - 12:17
رئیس دانشگاه صنعتی شریف؛ 

فضای مجازی در تمام شئون اجتماعی اولویت یافته است

فضای مجازی در تمام شئون اجتماعی اولویت یافته است
رئیس دانشگاه شریف گفت: حکمرانی فرهنگی در فضای مجازی و از طریق آن بر جامعه ما سیطره پیدا کرده است. 
کد خبر : 836813

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در همایش فرهنگ و تربیت در فضای مجازی و دانشگاه هوشمند گفت: امام فرموده اند که دانشگاه کارخانه آدم سازی اشت و آدم سازی مستلزم تربیت است و تربیت با جهان بینی ما در هم تنیده شده و منظور ما از تربیت خدا محوری و اسلام محوری است. 

وی افزود: در ۴ مقوله آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ باید گفت که غریبانه ترین و مهم ترین کلمه فرهنگ است  اما به آن توجه نمی شود و همیشه به تعداد مقالات می بالیم و تربیت انسان را بولد نمی کنیم و باید امروزه عزادار آن باشیم. 

جلیلی تصریح کرد: فرهنگ در فضای مجازی قله تاثیر شبیخون فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه پیش این موضوع را مطرح کردند و ما آنرا جدی نگرفته ایم حکمرانی فرهنگی در فضای مجازی و از طریق آن بر جامعه ما سیطره پیدا کرده است از خانواده تا مدرسه و دانشگاه شامل می شود و اگر این ۳رکن در معرض چنین حکمرانی قرار گرفت آن وقت جامعه هم همراه ما خواهد شد. 

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: برخی ها در حد معاون وزیر مقاله نوشته اند و سکو را بی اهمیت شمرده اند و مقالات را بالا برده اند و گفته اند تعداد آن را افزایش دهیم. نتایج اتفاقات آبان ۱۴۰۰ به این دلیل است که حکمرانی فرهنگی فضای مجازی را نادیده گرفتیم. 

جلیلی گفت: دشمنان این موضوع را مطرح کرده اند که جمهوری اسلامی ایران نمی خواهد دختران درس بخوانند که این حمکرانی رسانه ای و سیاسی است و زمانی ما متوجه شدیم که جمعیت ۱۰ میلیونی شدیم به این دلیل که موضوع را جدی نگرفتیم و آنرا رها کردیم با وجود اینکه بارها گفته شد رقابت های رایی یعنی مهم رای آوردن بود و مهم این نبود که چه بر سر حکمرانی کشور می آید و دشمنان ما هنوز در سکوی دشمن زندگی می کنند و حاضر نیستند از آن خارج شوند و به همین دلیل زندگی مردم در سکوی دشمن شکل گرفته است و اطلاع رسانی ها در این راستاست. فضای مجازی در تمام شئون اجتماعی نقش اولویت داری را بازی می کند و نباید آنرا انکار کنیم و چاره ای جز این نداریم که فضای مجازی را در دانشگاه خودمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته