دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1401 - 13:17
همزمان با رفع محدودیت کرونا در چین؛

گوشی‌های چینی سلطه اپل و سامسونگ را به چالش کشیدند

گوشی‌های چینی سلطه اپل و سامسونگ را به چالش کشیدند
سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند به دنبال ورود به بازار دستگاه‌های پیشرفته و رده بالا هستند تا سلطه اپل و سامسونگ را به چالش بکشند.
کد خبر : 836479

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند به دنبال ورود به بازار دستگاه‌های پیشرفته و رده بالا هستند تا سلطه اپل و سامسونگ را به چالش بکشند.

ماه گذشته، «اوپو»، چهارمین سازنده گوشی‌های هوشمند جهان، گوشی هوشمند تاشوی خود را با قیمت بیش از هزار دلار به بازار عرضه کرد. رقیب بزرگتر او، شیائومی هم از گوشی‌های «شیائومی ۱۳» و «شیائومی ۱۳ پرو» با قیمت هزار دلار رونمایی کرد.

«آنر» شرکت دیگری که از هوآوی، غول مخابراتی چینی جدا شده هم گوشی هوشمند تاشوی ۱۶۹۰ دلاری خود را با نام «مجیک وی‌اس» معرفی کرد.

این گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت نشان‌دهنده تغییر استراتژی شرکت‌های چینی است که در طول سال‌ها با ارائه دستگاه‌های ارزان‌تر به شهرت رسیده‌ بودند.

«بن وود»، رییس تحقیقات شرکت «سی‌سی‌اس اینسایت» می‌گوید: «بسیاری از شرکت‌ها مانند شیائومی، اوپو، ویوو، وان‌پلاس و سایرین مشتاق هستند تا در تلاش برای کسب جایگاهی در بازار در کنار اپل و سامسونگ که بر فروش سراسر جهان تسلط دارند، خودی نشان دهند.»

غول‌های چینی ارتقا پیدا می‌کنند

این تغییر رفتار شرکت‌های چینی در حالی صورت می‌گیرد که سال‌ گذشته فروش گوشی‌های هوشمند در این بازار به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۳ رسید. اما سهم گوشی‌های رده بالا، یعنی آنهایی که قیمتشان بالای ۸۰۰ دلار است، از ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۸ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

اپل و سامسونگ در مجموع تمام این بازار را در اختیار دارند. با این حال، این یک فرصت سودآور است و فروشندگان چینی هم به دنبال به دست آوردن سود بیشتر هستند.

همزمان با بازگشایی چین بعد از تصمیم ناگهانی درباره تغییر قوانین سختگیرانه همه‌گیری، فشار بر ورود به بازار گوشی‌های رده بالا هم اتفاق افتاد. سال ۲۰۲۰، سهم بازار گوشی‌های هوشمند چینی «ریئل می»، «اوپو» و «شیائومی» در اروپا کاهش داشت، در حالی که سهم اپل و سامسونگ ثابت باقی ماند.

شرکت‌های چینی امیدوارند حالا که اقتصاد داخلی این کشور دوباره باز شده، این وضعیت را تغییر دهند. کاهش محدودیت‌های قرنطینه و راه‌اندازی مجدد بازار فرصت گسترش روابط و ملاقات حضوری و فرصت‌های تجاری را برای شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده فراهم خواهد کرد.

بنابراین برای ۱۲ ماه آینده، همچنان شاهد افزایش تجارت چین و همچنین هجوم گردشگران این کشور به خارج خواهیم بود که استراتژی جهانی پکن را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب