۳ روش کلیدی برای تسریع فرآیند نوآوری
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، نوآوری و فناوری با یکدیگر رابطهای تنگاتنگ دارند. به بیان دیگر میتوان گفت اغلب فرآیندهای نوآوری به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط فناوریهای نوین هدایت میشود. نوآوری موجب تغییرات در کسب و کار و همچنین رفتار مصرفکنندگان میشود. فناوری نوین در جهان و بازارهای کسب و کار توسط نوآوری دستخوش تغییرات مثبت و سازنده میشود. مردم برای داشتن درک صحیح از نوآوری ابتدا باید فناوری جدید و تاثیر آن را نیز درک کنند. فناوریهای نوظهور مانند هوش مصنوعی، اینترنت نسل پنجم و واقعیت افزوده به کمک نوآوری میشتابد. این فناوریها به عنوان بنیانگذار برای بازارهای جدید، ابزاری برای نوآوری و تقویتکننده برای قابلیتهای انسانی عمل میکند.
**کنترل از راه دور وسایل نقلیه با فناوریهای نوین
فناوری نوین بر بازار و پویایی آن تاثیر شگفتانگیزی دارد. این تاثیر در گذشته نیز وجود داشته، اما در عصر دیجیتال بسیار تسریع پیدا کرده است. در دهههای گذشته شاهد این بودیم که چگونه فناوری دیجیتال موجب اختلال در بازار تجاری شده و در صنعت موسیقی، تلویزیون، فیلم و رسانههای اجتماعی مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده است. اگر بخواهیم نگاهی به اینترنت نسل پنجم بیندازیم به قابلیتها و امکانات جدید دست مییابیم. همچنین با استفاده از این فناوری مشکلات برش شبکه، تاخیر بسیار کم، سرعتهای بسیار کند برطرف میشود. استفاده از اینترنت نسل پنجم به متخصصان کمک کرده تا وسایل نقلیه را در معدن از راه دور کنترل کنند و سنسورهای کوچکی فراهم کنند که عمر باتری آنها تا ۱۰ سال عمر کند. ویژگیهای فناوری جدید بسیاری ازکسب و کارها را متحول و منجر به ایجاد بازارهای جدید شده است.
**ساخت بازارهای تجاری به لطف هوش مصنوعی
ساخت فناوری جدید در جامعه، رفتارهای جدید میان مردم و نقش آنها به عنوان مصرفکننده را ایجاد میکند و این امر بالقوه نشاندهنده ایجاد بازارهای جدید است. زمانیکه فناوری جدیدی در صنایع ایجاد میشود، سازمانها در حوزههای کسب و کار و بازار میتوانند تغییرات گستردهای ایجاد کنند. هوش مصنوعی نیز یکی از حوزههای داغ و جذاب محسوب میشود. متخصصان در این حوزه با استفاده از این فناوری شگفتانگیز میتوانند بازارهای جدیدی را در بسیاری از صنایع ایجاد کنند. اتوماسیون فرآیندهای کسب و کار همچون کارهای دیجیتال و فیزیکی از شایعترین حوزه اکتشافات عصر حاضر است. ۲۵ درصد از ۲۵۰ مدیر اجرایی در نظرسنجی شرکت کرده و تصور میکنند که هوش مصنوعی کمک بزرگی در ایجاد بازارهای جدید میکند.
**برطرفسازی کم وکاستیهای شناختی با تکامل فناوری
هوش مصنوعی به افزایش کارایی و اثربخشی در منطق تجاری نیز کمک میکند. همانطور که قبلا اشاره کردیم فناوری و نوآوری در یکدیگر تنیدهاند. امروزه استفاده از فناوریهای مقرون بهصرفه و دیجیتال این امکان را برای شرکتهای بزرگ وکوچک فراهم کرده تا ایدهها و مفاهیم را به شیوههای جدید درآزمایشگاهها آزمایش کنند. امروزه میتوان محصولات و خدمات را به صورت آنلاین با هزینه اندک آزمایش کرد. به بیان دیگر نمونهسازی با استفاده از نرمافزارهای آسان و پرینت سهبعدی در دسترس عموم قرار گرفته است. هوش مصنوعی سناریوهای مختلف بازار را براساس دادههای واقعی و موجود شبیهسازی میکند. واقعیت مجازی نوع جدیدی از طرح اولیه را نیز ایجاد کرده، سپس محصولات و خدمات به صورت واقعی نمایان میشود. همین امر به متخصصان اجازه میدهد تا قبل از ساخت و تولید بتوانند نمونه را ارزیابی کنند.
امروزه تکامل فناوری به نقطه عطف خود رسیده و افراد با استفاده از آن میتوانند کم و کاستیهای شناختی خود را نیز برطرف کنند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/