۱۰ ویژگی برتر استارتآپها برای جذب سرمایهگذار
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، سرمایهگذاران استارتاپی به دنبال شرکتهای نوآور با سود بالا و فرصت عالی برای رشد و توسعه شرکتها هستند. اگر شرکتهای استارتاپی به دنبال تامین بودجه برای کسب و کارهای خود هستند، ابتدا باید راههای جذب سرمایهگذار را دریابند. سرمایهگذاران با انتخاب صنعت درست، از هدررفت سرمایه خود جلوگیری میکنند. در واقع میتوان گفت سرمایهگذارها به دنبال فرصتهایی هستند که با تخصص آنها تناسب داشته باشد. ۱۰ ویژگی برتر که سرمایهگذاران را به استارتآپ شما جذب میکند عبارتند از: ۱. توضیحات کامل و شفاف از استارتآپ به سرمایهگذار ۲. تیم رهبری قدرتمند ۳. تنوع سرمایهگذاری ۴. مقیاسپذیری ۵. پیشبینیهای مالی امیدوارکننده ۶. نمایش علاقه مصرفکننده ۷. برنامه بازاریابی واضح و دقیق ۸. شفافیت ۹. هزینههای راهاندازی واقعی و معقول ۱۰. چشمانداز و برنامه بلندمدت
حال در ادامه این گزارش به توضیح مختصری از این ویژگیها میپردازیم.
**حفظ سودآوری سازمانها با نگاه استراتژیک رهبران
سرمایهگذارها از قبل آگاه هستند که چگونه کسب و کارها در صنعت موجب سودآوری میشود و برای کسب بازده سرمایهگذاری چه چیزی لازم است. اگر استارتآپ و کسب و کار شما در دنیا تعریفنشده و نامتعارف است، باید بهطور کامل برای سرمایهگذار توضیح دهید، زیرا سرمایهگذارها برای توسعه کسب و کارها باید موضوع را بهخوبی درک کنند. توضیحات درباره صنعت افراد باید بهگونهای باشد که ارتباط دقیق آن صنعت با بازارهای تاریخی و تحقیقات شخصیتهای خریدار ارائه شود.
تیم رهبری قدرتمند استارتآپها نیز میتواند موجب افزایش علاقه سرمایهگذاران شود. حضور افراد با گذشته درخشان در موقعیت رهبری یک استارتآپ، نشاندهنده اعتماد و موفقیت بیشتر در آینده است. استارتآپهای موفق برای تامین سرمایه سرمایهگذارن باید از رهبران باهوش، باتدبیر و موفق با انضباط مالی قوی استفاده کنند. نگاه استراتژیک رهبران استارتآپ به سازمانها کمک کرده تا رقابتپذیری و سودآوری خود را حفظ کنند.
**آمادهسازی استارتآپها برای توسعه و برآورده کردن نیازهای مشتری
سرمایهگذاران استارتاپی برای چندین شرکت متنوع سرمایهگذاری میکنند تا با استفاده از آن در سرمایهگذاریهای خود تنوع ایجاد کنند. زمانیکه نشان دهید سرمایهگذاری در کسب و کار شما فرصتی منحصر بهفرد با پتانسیل بالا است، در واقع استارتآپ خود را از سایرین متمایز خواهید کرد. تنوع در سرمایهگذاری، این فرصت را به شما میدهد تا نشان دهید که شرکت شما شبیه شرکتهای دیگر نیست. همین امر علاقهمندی سرمایهگذاران را به حضور و همکاری در شرکت شما افزایش میدهد.
زمانیکه نیازهای مشتری شکل میگیرد، استارتآپ شما باید برای توسعه و برآورده کردن آنها آمادهسازی کند و شما باید این پتانسیل استارتآپ خود را به سرمایهگذاران نشان دهید، زیرا آنها میخواهند روی استارتآپهایی سرمایهگذاری کنند که شکوفا شود و تمامی سرمایه آنها بازگشت یابد. یکی از اشتباهات رایج افراد میتواند ایجاد استارتآپهایی بدون مقیاس باشد. همانطور که اشاره کردم باید به سرمایهگذاران نشان دهید که میتوانند سرمایهگذاری خود را بهطور کامل بازگردانند. در آخر میتوان گفت آشکارسازی پیچیدگیهای استارتآپها برای سرمایهگذاران الزامی نیست. تا جایی که امکان دارد در جذب سرمایهگذار شفاف باشید تا اعتماد آنها به کسب و کار شما افزایش یابد.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/