گامهای طلایی برای تجاریسازی نوآوری طراحی شد
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، نوآوری مانند یک سفر میماند که با ایدهپردازی آغاز میشود. مخترعان باید تمرکز خود را از بهبود محصولات و فرآیندها به توسعه محصولات جدید سوق دهند. توسعه محصولات جدید به عنوان نیاز برآوردهنشده در بازار شناخته میشود و توسعهدهندگان باید این مورد را هدف قرار دهند. در مجموع گامهای مداوم و مستمر میتواند به توسعهدهندگان در رسیدن به این هدف کمک کند. سازندگان برای رسیدن به این هدف باید رویکرد خود را نسبت به نوآوری تغییر دهند.
شرکتهای بزرگ و شناختهشده مانند «ناتینگهام اسپارک» دارای روشهایی هستند که ۹۵ درصد از محصولات جدید نوآوریشده خود را تجاری میکنند. این رقم بالاتر از میانگین صنعت تولیدی یعنی ۵ درصد است. در این گزارش به راز پنهان در این موفقیت اشاره میکنیم. در واقع میخواهیم بدانیم تولیدکنندگان برای تبدیل ایدههای نوین خود به مزیت رقابتی واقعی از چه روشهایی استفاده میکنند. یکی از مسائل مهم برای تجاریسازی محصولات درک وجود نویز در سیستم است. درک نویز در سیستم آنقدر اهمیت دارد که سرمایهگذاران حتی باید قبل از شروع فرآیند ایدهپردازی به آن فکر کنند. درک نویز در سیستم به آن معنی است که باید بفهمیم نوآوری چه کسانی را مورد هدف قرار میدهد.
**امکانپذیری تجاریسازی در جلسه نوآوری همگرا
سرمایهگذاران برای توسعه محصولات جدید باید یک جلسه نوآوری واگرا و همگرا تشکیل دهند. جلسه نوآوری واگرا از ۱۰ نفر از مناطق مختلف سازمان تشکیل شده است. در این جلسه افراد در بخشهای بازاریابی، فروش، طراحی و مهندسی دیدگاه منحصر بهفرد خود را نیز به اشتراک میگذارند. این جلسه بسیار خلاقانه و بدون محدودیت شکل میگیرد. جلسه نوآوری همگرا، درواقع مرحله فیلترینگ است. در جلسه نوآوری همگرا مفاهیم مطرحشده در جلسه نوآوری واگرا با جزئیات بیشتری ارزیابی میشود. درواقع، جداسازی ایدههای غیرممکن و غیرمتحمل بهترین شانس برای رسیدن به تجاریسازی هستند.
**توزیع سریع و مقرون بهصرفه؛ کلید موفقیت تجاریسازی
توسعهدهندگان باید ابتدا یک نمونه اولیه بسازند و در نهایت نمونه خود را شبیه به ظاهر نهایی توسعه دهند. سازندگان درتلاشند تا نمونه اولیه از نظر بصری و سبکی در بازار قابل ارائه شود. آنها بر اساس واکنشها نسبت به بهبود شکل و ساخت نمونه اولیه اقدام میکنند. مقیاسبندی از وهلههای آخر برای تجاریسازی محسوب میشود. زمانیکه مشکلات و نگرانیها در طول آزمایشهای نمونه اولیه بررسی شده، وقت آن رسیده تا در مقیاس بزرگتر ایجاد شود.
مقیاسبندی به سازندگان کمک میکند تا آزمایشهای بیشتری انجام دهند. توانایی تولید، ذخیره و توزیع سریع و مقرون بهصرفه کلید موفقیت تجاری بلندمدت است. درنهایت توصیه میشود که نوآوری ایجادشده با مشتری هدفمند در یک مکان خاص راهاندازی شود. این مرحله توسط بسیاری از سازندگان نادیده گرفته میشود، اما درواقع این یک فرصت نهایی و طلایی برای آزمایش و اصلاح است.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/