دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1401 - 14:52
در جشنواره ادبیات اقتباسی کودک و نوجوان؛

راهیابی کتابی از خانه خلاق و نوآوری سپندار به مرحله نهایی داوری

راهیابی کتابی از خانه خلاق و نوآوری سپندار به مرحله نهایی داوری
قصه‌های عطار نیشابوری، تالیف و ترجمه سیاوش مرشدی در بین ده نامزد نهایی جشنواره ادبیات اقتباسی کودک و نوجوان قرار گرفت.
کد خبر : 834564

به گزارش خانه خلاق و نوآوری رسانه آنا، بنابر اعلام دبیرخانه آثار اقتباسی ادبیات کودک و نوجوان، از بین ۱۵۰ اثر اقتباسی کودک و نوجوان، که طی سال‏‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ منتشر شده اند؛ تعداد ۳۴ اثر به مرحله دوم داوری راه یافتند و پس از جلسات متعددی که در کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ در نهایت ۱۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافتند. این آثار می‌توانند در چاپ‌های بعدی از نشان طلایی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی بر روی جلد استفاده کنند.

از جمله این آثار به ترتیب حروف الفبا می‌توان به خلستان؛ سعید سلیمانی پور: انتشارات مدرسه، دیو و ماهی گیر؛ افسون امینی؛ انتشارات مدرسه، سیمرغ؛ مرجان فولادوند؛ انتشارات مدرسه، طاووس نامه؛ مصطفی مشایخی؛ انتشارات مدرسه، قصه‌های خندان از نوشته‌های بزرگان؛ عباس محمدی کلهر و اسماعیل امینی؛ انتشارات سوره مهر، قصه‌های عطار نیشابوری؛ سیاوش مرشدی؛ انتشارات آواهیا، کله همایونی؛ عبدالله مقدمی؛ انتشارات مدرسه، گرگی که با فرشتگان رقصید؛ حمیدرضا توکلی؛ نشر ثالث، گلشاد و گلنوش؛ گیتی صفرزاده؛ انتشارات مدرسه و من ببعی خودم را می‌خواهم؛ ملیحه شاهرخی جاوید؛ انتشارات پرنده آب اشاره کرد.

جشنواره ادبیات اقتباسیِ کودک و نوجوان، از سوی کارگروه ادبیات کودک و نوجوانِ انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی به دبیری مهدخت پورخالقی چترودی برگزار می‌‏شود.

گفتنی است سیاوش مرشدی، نویسنده و مترجم کتاب قصه‌های عطار نیشابوری به عنوانِ منتور با سه گروه مستقر در خانه خلاق و نوآوری سپندار که در حوزه‌ کودک فعالیت می‌کنند، همکاری دارد. کتاب قصه‌های عطار نیشابوری توسط محمد نجاری، مدیرعامل هلدینگ سپندار ویراستاری و با تصویر‌های احمدعلی مرشدی، تصویرگری، و در نشر آواهیا وابسته به هلدینگ سپندار منتشر شده است. به زودی چاپ دوم کتاب قصه‌های عطار نیشابوری نیز همراه با نشان طلایی انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته