دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1401 - 09:38
در یک نظرسنجی مطرح شد؛

۳۳ درصد از رهبران کسب و کار ChatGPT را عامل تعدیل نیرو می‌دانند

۳۳ درصد از رهبران کسب و کار ChatGPT را عامل تعدیل نیرو می‌دانند
به اعتقاد ۳۳ درصد از رهبران کسب و کار، ChatGPT منجر به تعدیل نیروی بیشتری خواهد شد.
کد خبر : 834405

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، بر اساس جدیدترین مطالعه، نیمی از شرکت‌های مورد مطالعه در ایالات متحده از ربات چت ChatGPT OpenAI استفاده کرده‌اند. طبق نظرسنجی انجام شده توسط Resumebuilder.com، نزدیک به نیمی از این مشاغل اعلام کردند که ChatGPT جایگزین تعدادی از کارمندان آن‌ها شده است.

Stacie Haller، مشاور ارشد شغلی در Resumebuilder.com معتقد است که «این فناوری جدید هنوز در مراحل اولیه کار است، کارگران باید به این فکر کنند که چگونه ممکن است بر مسئولیت‌های شغل فعلی آن‌ها تأثیر بگذارد.»

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که کارفرمایان به دنبال ساده سازی برخی از مسئولیت‌های شغلی با استفاده از ChatGPT هستند. ChatGPT از زمان آغاز به کار خود در نوامبر ۲۰۲۲، به پتانسیل خود برای ساده‌سازی انواع وظایف حرفه‌ای، از جمله کد نویسی، کپی‌نویسی، کمک به مشتری و خلاصه کردن اسناد علاقه نشان داده است.

با این حال، نگرانی‌هایی در مورد دقت ChatGPT و همچنین سوگیری و تقلب بالقوه مطرح شده است. منتقدان همچنین در مورد خطرات اتکای بیش از حد به فناوری هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده‌اند و «سم آلتمن»، مدیر عامل OpenAI، توصیه می‌کند از این فناوری برای موارد مهم استفاده نشود.

«کوین روز»، ستون نویس فناوری نیویورک تایمز، در یک مکالمه دو ساعته با موتور جستجوی بینگ جدید مایکروسافت مبتنی بر هوش مصنوعی که ChatGPT را پشتیبانی می‌کند، نگرانی‌های خود را در مورد پاسخ‌های دریافتی از این فناوری ابراز کرد. با این وجود، به نظر می‌رسد رهبران کسب‌وکار تحت تأثیر عملکرد ChatGPT قرار گرفته‌اند. ۵۵ درصد آن‌ها اعلام کرده‌اند که کیفیت کار ربات چت عالی است. ۴۸ درصد ادعا کرده‌اند که با استفاده از این فناوری، بیش از ۵۰۰۰۰ دلار و ۱۱ درصد گفته‌اند که بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار پس‌انداز کرده‌اند.

با این وجود؛ باید دید که استفاده شرکت‌ها از ChatGPT و سایر ابزار‌های هوش مصنوعی چگونه بر نیروی کار و جویندگان کار تأثیر خواهد گذاشت. مدل اقتصادی استفاده از ChatGPT نیز در حال تغییر است. ۹۳ درصد از شرکت‌هایی که از ChatGPT استفاده می‌کنند با برنامه‌ریزی می‌خواهند استفاده خود را از این فناوری گسترش دهند. 

به گفته رهبران کسب و کار، ChatGPT ممکن است منجر به اخراج بیشتر کارکنان شود. در نظرسنجی انجام شده، ۳۳ درصد از رهبران کسب و کار معتقد هستند که این فناوری قطعا منجر به تعدیل نیرو بیشتر می‌شود، در حالی که ۲۶ درصد آن‌ها می‌گویند احتمالا.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته