دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 12:40
رئیس صندوق رفاه دانشجویان درخواست کرد

خیران به خدمات‌رسانی به دانشجویان کمک کنند

ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش دو برابری وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل خبر داد.
کد خبر : 83405

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در حاشیه برگزاری نشست معاونان دانشجویی منطقه شش کشور که در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان برگزار شد، گفت: «وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متاهل در تهران 7 میلیون و 500 هزار تومان، در کلان‌شهرها 6میلیون تومان و در شهرهای عادی 4میلیون و 500 هزار تومان است که با برنامه‌ریزی‌ قرار است این میزان وام به دو برابر افزایش یابد.»


او گفت: «در سال 94 با برنامه‌ریزی و سازماندهی به اهداف فراتر از خواست هیئت امنا رسیدیم. در بحث درآمد اختصاصی 140میلیارد تومان نسبت به سال قبل درآمد بیشتری داشتیم و در بخش تسهیلات نیز به رشد 110درصدی رسیدیم.»


رئیس صندوق رفاه دانشجویان به رشد 400درصدی وام ویژه دانشجویان دکتری نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: «وام شهریه دانشجویان نیز 200 درصد نسبت به سال قبل رشد داشت و موفق شدیم 205 میلیارد تومان در این زمینه تخصیص دهیم. سهم دولت از این تخصیص 37 میلیارد تومان بود و مابقی از درآمد اختصاصی صندوق تامین شد. با توجه به اینکه حدود 85 درصد دانشجویان ما شهریه‌پرداز هستند با این اقدام بخش زیادی از مشکلات دانشجویان مرتفع شد.»


او از همراهی و حمایت خوب نهادهای عمومی و خیران از صندوق رفاه دانشجویان در سال گذشته خبر داد و افزود: «براساس تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان داشتیم به دانشجویانی که به بنیاد معرفی می‌شدند وام بنیاد علوی تعلق گرفت. به هر دانشجوی مجرد در هر ترم مبلغ 600 هزار تومان و متاهل 800 هزار تومان پرداخت می‌شد.»


یزدان‌مهر حضور مؤثرتر نهادهای عمومی، غیردولتی و مردمی و خیران را برای خدمات‌رسانی بهتر به دانشجویان خواستار شد و گفت: «در تسهیلات سعی بر این است در چند حوزه دانشجویی به صورت قوی‌تر وارد شویم و خدمات موثرتری ارائه دهیم. با توجه به بحث رتبه‌بندی خوابگاه‌ها تلاش می‌کنیم خوابگاه قطب 5 را که شرایط نامتناسبی برای اسکان دانشجو در آن حاکم است به رتبه 4 و 3 ارتقا دهیم و دانشگاه‌ها را در ارتقای خوابگاه‌های رتبه 4 و 3 به رتبه‌های بالاتر همراهی و کمک کنیم.»


یزدان‌مهر به کاهش زمان پرداخت وام‌ها از سه‌ماه به 27 روزاشاره کرد و گفت: «با توجه به اینکه دانشگاه کاشان زودتر از همه دانشگاه‌ها لیست را ارسال کرد برای اولین بار وام دانشجویان این دانشگاه در اسفند پرداخت شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب