دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 11:07
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان خبر داد

ادامه تحصیل بدون آزمون دانشجویان نمونه در مقطع بالاتر

دکتر ابوالحسن ریاضی، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از امکان ادامه تحصیل بدون آزمون در مقاطع بالاتر برای دانشجویان نمونه خبر داد.
کد خبر : 83337

ابوالحسن ریاضی، معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «جشنواره دانشجوی نمونه در حال حاضر در مرحله داوری بین‌دانشگاهی است. دانشگاه‌ها، در ماه فروردین اسامی برگزیدگان خود را به سازمان اعلام کردند و از 5 گروه اصلی، هیئت‌های داوری انتخاب و احکام صادر شده است. از ابتدای اردیبهشت بررسی پرونده دانشجویان برگزیده در حال انجام است و طبق تقویم باید تا پایان اردیبهشت دانشجویان نمونه کشوری از بین دانشجویان برگزیده شده از سوی دانشگاه‌ها انتخاب شوند.»


او گفت: «ضوابط انتخاب دانشجوی نمونه به دانشگاه‌ها اعلام شده است و دانشگاه‌ها نیز براساس اینکه دانشگاه جامع یا علوم‌انسانی و یا فنی‌مهندسی باشند، برترین دانشجوی خود را انتخاب کردند. باید همه دانشجویان حداقل ضوابط دانشجوی نمونه را در بحث آموزشی، نمره زبان، فعالیت‌های فرهنگی، مقالات، کتاب، ابتکارات و ابداعات دارا باشند تا انتخاب شوند.»


ریاضی گفت: «پرونده‌ همه دانشجویان از سوی هیئت داوران به صورت تخصصی در حال بررسی است تا با رعایت همه ضوابط، دانشجویان نمونه را انتخاب کنند.»


معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: «علاوه بر اهدای لوح تقدیر و تشویق مادی دانشجویان، برای آنها فرصت ادامه تحصیل در مقطع بالاتر بدون آزمون پیش‌بینی شده است. اما برای دانشجویان دکتری که مقطع بالاتری ندارند فرصت‌های مطالعاتی آن‌ها با هزینه سازمان امور دانشجویان انجام می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته