دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1401 - 14:01
در نشست معاون وزیر ارتباطات صورت گرفت؛

ارائه استاندارد‌های لازم برای دسترس‌پذیری سایت‌های اینترنتی برای نابینایان

ارائه استاندارد‌های لازم برای دسترس‌پذیری سایت‌های اینترنتی برای نابینایان
در جلسه‌ای با حضور فعالان شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت بینایی، دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت بینایی به خدمات فضای مجازی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر : 831994

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، طی یک نشست همکاری، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و جمعی از فعالان «شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت بینایی» که به میزبانی این سازمان برگزار شد، مشکلات، درخواست‌ها و استاندارد‌های مورد نیاز نابینایان و کم بینایان کشور جهت دسترسی بهتر آن‌ها به خدمات حوزه ارتباطات، دولت الکترونیک، فضای مجازی و نیز اینترنت مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، درخواست‌هایی نظیر مناسب‌سازی و دسترس‌پذیر کردن پیام‌رسان‌های ایرانی، دسترس‌پذیر کردن سایت‌های دولتی و مناسب سازی آن‌ها برای نابینایان، دسترس‌پذیری خدمات دولت الکترونیک از جمله امور بانکی و سایر خدمات دولتی که در بستر وب ارائه شد و برخی موارد دیگر توسط فعالان شمنا مطرح شد. در این نشست هم‌چنین فهرستی از استاندارد‌های لازم برای دسترس‌پذیری سایت‌های اینترنتی و نرم‌افزار‌ها برای نابینایان توسط این تشکل ارائه شد.

به منظور راهبری پیگیری و رسیدگی به درخواست‌های شبکه ملی تشکل‌های مردم نهاد افراد دارای معلولیت بینایی که اعضای آن بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، کمیته‌ای در سازمان فناوری اطلاعات ایران متشکل از عضو هیئت عامل سازمان، معاون دولت الکترونیکی و معاون سیاست‌گذاری و اعتبار بخشی سازمان تشکیل شود. هم چنین مقرر شده است، طی نشست‌های منظم همکاری با حضور نمایندگانی از این تشکل و اعضای کمیته، برنامه اقدامات اجرایی لازم تدوین و به تدریج مورد اجرا قرار بگیرد.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته