دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1401 - 15:22
رئیس دیوان عدالت اداری:

انتظار از وزارت علوم اجرای آرای دیوان عدالت اداری است

انتظار از وزارت علوم اجرای آرای دیوان عدالت اداری است
مظفری گفت: از وزارت علوم انتظار می‌رود آرای صادره از سوی دیوان عدالت اداری را لازم الاجرا بداند و آن را بلافاصله اجرا کند.
کد خبر : 831565

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، حکمت علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، امروز یکشنبه 23 بهمن ماه در نشست مدیران حقوقی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که در محل سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش حقوقی هر مجموعه، دیده بان آن دستگاه است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کار دیده بان رصد و شناسایی است،  بخش حقوقی به شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد هر دستگاه می پردازد.

وی رسالت اصلی مدیران حقوقی را در دفاع از حق و نه صرفا دفاع از دانشگاه عنوان کرد.

مظفری با انتقاد از کثرت پرونده های مرتبط با وزارت علوم در این دیوان، گفت: تعدد این پرونده ها نشان دهنده تضییع حقوق دانشگاهیان است. همچنین انتظار از وزارت علوم این است زمانی که از سوی دیوان عدالت اداری رأی صادر می شود آن را لازم الاجرا دانسته و اجرا کند.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین درباره آزادسازی مدارک تحصیلی اظهار کرد: پرونده های متعددی در این رابطه در این دیوان تشکیل شده است،‌ اما باید پرسید آیا نمی شود این مشکل در وزارت علوم حل شود.

وی در پایان در رابطه با پرونده های تبدیل وضعیت با جذب اعضای هیات علمی در دیوان عدالت اداری، خاطرنشان کرد: این امر رضایتمندی را کمرنگ می کند لذا بر ایجاد کارگروه مشترک برای رفع مسائل موجود تأکید می کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته