دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 16:09
معاون فرهنگی دانشگاه تهران خبر داد

سینمای دانشگاه تهران تا مهر 95 راه‌اندازی می‌شود/ طرح سینما دانشگاه با حضور استادان دانشکده علوم اجتماعی از سر گرفته می‌شود

دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران از راه‌اندازی سینمای دانشگاه تهران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا مهر 95 خبر داد.
کد خبر : 83150

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: «در سال 95 یک از مهمترین‌ برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه تهران شروع طرح سینما دانشگاه و راه‌اندازی سینمای دانشگاه تهران است.»


او ادامه داد: «این سینما به صورت عام برای دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه تهران است.»


سرسنگی افزود: «با توجه به استقبال از هنر سینما و علاقه دانشجویان به دیدن فیلم‌های سینمایی، این کار می‌تواند در توسعه فعالیت‌های فرهنگی نقش ویژه‌ای داشته باشد.»


طرح سینما دانشگاه برای نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی از آبان سال 94 آغاز به کار کرد. با اجرای این طرح با همکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و خانه سینمای ایران برای چهار ماه، هر هفته یک فیلم در این دانشکده پخش می‌شد. در این جلسات بعد از نمایش هر فیلم جلسه نقد و بررسی آن با حضور تهیه‌کننده یا کارگردان فیلم و تعدادی از جامعه‌شناسان و تحلیل‌‌گران برگزار می‌شد. اما از ابتدای سال 95 این طرح از دانشکده علوم اجتماعی گرفته شد.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: «اولا دانشکده علوم اجتماعی به دلیل مشکلات مالی، نبود فضای مناسب و کمبود امکانات و تجهیزات نمی‌توانست این جلسات را برگزار کند و نکته دیگر اینکه این جلسات بیشتر به دانشجویان همین دانشکده محدود شده بود. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا طرح سینما دانشگاه را با همکاری استادان این دانشکده به صورت رسمی‌تر و جدی برگزار کنیم و هم بتوانیم با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی کنیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته