دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 16:15

چه کسانی در سال آینده به فضا می‌روند؟

ناسا و شرکای بین‌المللی آن ساکنان بعدی ایستگاه فضایی بین‌المللی را معرفی کردند.
کد خبر : 83136

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از خبرگزاری مهر، در سال ۲۰۱۷ میلادی خدمه جدیدی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شوند تا این آزمایشگاه بزرگ و گران‌قیمت همچنان محلی برای ادامه آزمایش‌های مختلفی باشد که راه را برای سفر انسان به نقاط دوردست منظومه شمسی همراه می‌سازد.


بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال آینده ۱۲ فضانورد در قالب دو مأموریت اکتشافی ۵۳ و ۵۴ راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شوند تا هر یک تقریبا به مدت ۶ ماه و برخی نیز بیشتر، در این ایستگاه ساکن باشند.


بر این اساس، جک فیشر و اسکات تینگل از ناسا، پائولو نسپولی از آژانس فضانوردی اروپا، (ESA)، و فیودور یورچیکین، الکساندر اسکورتوف و ایوان واگنر از روسکاسموس (روسیه) ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی در دور بعدی خواهند بود.


همچنین باز هم اسکات تینگل و رندی برنسیک (ناسا)، الکساندر اسکورتوف و سرگئی ریازانسکی و ایوان واگنر از روسکاسمموس (روسیه) و در نهایت نوریشیجی کانای از آژانس فضانوردی ژاپن (JAXA) در مأموریت اکتشافی ۵۴ حضور خواهند داشت.


در این بین حضور یک فضانورد ژاپنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. ژاپن یکی از شرکای ناسا و اروپا در توسعه ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می‌شود.


گفتنی است که ایستگاه فضایی بین‌المللی در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین به دور این سیاره می‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته