دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 بهمن 1401 - 09:55
به همت دانشگاه صنعتی شریف؛

دانشجویان وارد دنیای کوانتوم می‌شوند

دانشجویان وارد دنیای کوانتوم می‌شوند
مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف، کارگاه آموزشی آشنایی با فناوری‌های کوانتومی را با هدف ورود کاربردی و علمی دانشجویان به دنیای کوانتوم، برگزار می‌کند.
کد خبر : 830163

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، مدرسه علم و فناوری کوانتوم شریف (سایکت)، به‌عنوان نخستین مدرسه کوانتومی، تحت نظر مرکز نوآوری کوانتوم شریف،‌ در نظر دارد کارگاه آموزشی آشنایی با فناوری‌های کوانتومی را به‌صورت حضوری از ۱۳ تا ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار کند.

از مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به؛ مخابرات کوانتومی، حسگرهای کوانتومی، کوانتوم بیولوژی، الگوریتم‌های کوانتومی سخت‌افزار و پیاده‌سازی کامپیوترهای کوانتومی همراه با تجزیه‌وتحلیل ظرفیت بازار اشاره کرد.

این کارگاه با تکیه‌بر توانایی علمی اساتید برجسته، در مورد مباحث مطرح درزمینهٔ کوانتوم با عناوین آموزشی مخابرات کوانتومی، حسگرهای کوانتومی، کوانتوم بیولوژی، الگوریتم‌های کوانتومی، سخت‌افزار و پیاده‌سازی کامپیوترهای کوانتومی همراه با تجزیه‌وتحلیل ظرفیت بازار فناوری‌های کوانتومی و اشاره به فرصت‌ها، چالش‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه، با هدف ورود کاربردی و علمی دانشجویان و محققان به دنیای کوانتوم برگزار می‌شود.

همچنین دانشجویان مستعد می‌توانند پیش از ثبت‌نام درخواست استفاده از بورسیه، ثبت کنند. در صورت تأیید از طرف کمیته برگزاری با پذیرفته‌شدگان تماس حاصل می‌شود. 

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته