دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 09:10

مک‌لارن ابرماشین خود را با لپ‌تاپ‌های اسقاطی به‌روز می‌کند

اطلاعات نشت کرده از شرکت مک‌لارن نشان می‌دهد این خودروساز سرشناس، نخستین مدل از ابرماشین‌های خود را با لپ‌تاپ‌های 20 ساله مجهز کرده است تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند.
کد خبر : 82879

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Road&Track، بسیار پیش می‌آید که یک شرکت یا صاحبان یک تجارت، برای اینکه بتوانند خود را حفظ کنند، ناچارند از تکنولوژی‌های قدیمی و ارزان استفاده کنند اما آخرین نمونه از بهره‌گرفتن از تکنولوژی‌های منسوخ شده، در نوع خود بسیار جالب است. به تازگی مشخص شده است که شرکت مک‌لارن، نخستین ابر خودروی خود یعنی مدل F1 را با استفاده از انواعی از لپ‌تاپ‌های مدل LTE5280 شرکت کامپک به‌روز رسانی می‌کند تا آنها را همچنان در چرخه کار نگه دارد.


این خودروساز بزرگ حتی زحمت بازسازی این لپ‌تاپ‌ را هم به خود نداده و تنها یک رابط کاربری طراحی کرده است که اجازه ارتباط F1 با لپ‌تاپ را می‌دهد و مشخص می‌کند که کدام قسمت از خودرو درست کار نمی‌کند.


این خبر برای کسانی که میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند تا ابرخودرویی داشته باشند که با آن پز بدهند، چندان خبر خوبی نیست. نکته مثبت هم این است که مک‌لارن برای اینکه مشکلی برای ارتباط F1 با دستگاه‌های تنظیم موتور پیش نیاید، در حال طراحی یک رابط کاربری است که اجازه هماهنگ شدن کامپیوتر با سیستم‌های امروزی را ایجاد می‌کند.


شرکت در تنها واکنش خود اعلام کرده که مدل P1 ابر خوردوری این شرکت، از کامپیوتر و رابط کاربری بسیار پیشرفته برخوردار است و هرگونه تاریخ مصرف را برای محصولات خود نفی کرده است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب