دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 بهمن 1401 - 09:00
به منظور کاهش دفن زباله ابداع شد؛

دستگاهی که ضایعات غذا را تبدیل به کود ارگانیک می‌کند+ فیلم

دستگاهی که ضایعات غذا را تبدیل به کود ارگانیک می‌کند+ فیلم
محققان یک دستگاه جدید ابداع کرده‌اند که با فرآیندی بی سروصدای ضایعات غذا را به کود غنی از مواد مغذی تبدیل می‌کند.
کد خبر : 827793

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، در سال ۲۰۲۳، ممکن است بخواهید برای کاهش سهم خود در دفن زباله تلاش کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، جمع آوری ضایعات آشپزخانه و تبدیل آن‌ها به کمپوست با استفاده از ابزاری مانند «Reencle Prime Food Waste Composter» است.

در نمایشگاه فناوری ۲۰۲۳ CES که اخیراً به پایان رسیده است، این کمپوستر با فرآیندی بی سروصدای تبدیل ضایعات غذا به کود غنی از مواد مغذی همه را شگفت زده کرد.

اگر اطلاع ندارید، باید بدانید که تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد از ذخایر مواد غذایی در ایالات متحده به ضایعات مواد غذایی تبدیل می‌شود. اما با دستگاه «Reencle Prime»، می‌توانید زباله‌های خانه‌تان را به یک ابرغذای ارگانیک برای گیاهانتان تبدیل کنید.

این محصول دارای مکانیسم‌هایی است که باعث می‌شود فرآیند تبدیل غذا به کود کمتر از دو ساعت طول بکشد، و با سیستم همیشه روشنی که دارد، دیگر لازم نیست منتظر بمانید تا پردازش ضایعات قبلی به پایان برسد، بلکه می‌توانید در هر زمان که بخواهید زباله یا خاک به آن اضافه کنید.

این دستگاه دارای یک حسگر حرکتی بدون نیاز به لمس است که حرکت پای یا تکان دست شما را تشخیص می‌دهد و به طور خودکار درب آن باز می‌شود. همچنین دارای یک سیستم فیلتر سه لایه است که امکان تولید کمپوست بدون بو را فراهم می‌کند؛ و همچنین جزو ماشین آلات بی صدایی است که زیر ۲۸ دسی بل صدا تولید می‌کند.

چشمگیرترین بخش این دستگاه این است که نگهداری آن بسیار آسان است، به این معنی که می‌تواند محیط‌های اسیدی و با شوری بالا و دما‌های زیاد را تحمل کند. همچنین نیازی به تعویض دائمی آن نیست و می‌توان آن را از چرخه‌ای به چرخه‌ای دیگر استفاده کرد.

دستگاه «Reencle Prime» قادر است تا ۱.۵ پوند ضایعات مواد غذایی را در خود نگه دارد. با وجود این کمپوستر در خانه خود می‌توانید تا ۹۰ درصد ضایعات غذایی خود را در خانه کاهش دهید و کود غنی و کاملا ارگانیک ایجاد کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته