دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 بهمن 1401 - 10:00
مدیر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد؛

اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌های نوع ۳ براساس معیار‌های ارزیابی

اعطای تسهیلات به دانش‌بنیان‌های نوع ۳ براساس معیار‌های ارزیابی
مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ براساس معیار‌های ارزیابی تعیین شده از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امکانپذیر است.
کد خبر : 827327

مهرداد خلیلی مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نوع ۱ و ۲  گفت: در اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نوع ۱ و ۲ تمایزی وجود ندارد و با توجه به استطاعت می‌توانند از هر خدمتی اعم از بانک ها، ضمانت نامه، توانمندسازی و... بهره‌مند شوند.

وی افزود: صندوق نوآوری بسته خدمات مربوط  به شرکت‌های نوع ۳ (مستعد دانش بنیان) را با توجه به تعیین شرایط مربوطه توسط مرکز تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش بنیان را طراحی کرده است؛ بنابراین محصولاتی که معیار‌های اخذ دانش بنیانی را علاوه بر طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه و دارای نیروی انسانی متخصص در زمینه محصول داشته، مورد نظر است.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه یکسری محدودیت‌ها برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ وجود دارد، اظهارکرد: شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ که در مناطق کمتربرخوردار، پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری مستقر هستند، شرکت‌هایی که از نمونه سازی برخوردارند و شرکت‌هایی که فروش آن‌ها زیاد است، از تسهیلات و امکانات حاصل از دریاقت گواهی نامه دانش بنیان، بهره مند می‌شوند.

خلیلی یادآورشد: محصولات شرکت‌های دانش بنیان نوع ۳ که به عنوان دانش بنیان تائید می‌شوند، می‌توانند از همه حمایت‌ها به غیر از معافیت مالیاتی و گمرکی استفاده کنند. چرا که این شرکت‌ها در حال طی کردن مسیر دانش بنیانی هستند.

او با بیان اینکه شرکت‌های نوع ۳ می‌توانند از خدمات توانمندسازی و ضمانت نامه بهره‌مند شوند، اظهار کرد: اعطای تسهیلات تجاری سازی بستگی به گروه دانش بنیانی نوع ۳ شرکت‌ها دارد و حمایت‌های محصولات این شرکت‌ها برای توسعه و تولید این محصولات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته