دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 دی 1401 - 19:07
علم حیاتی به زمین بازمی‌گردد؟

سفینه تامین اژد‌های اسپیس ایکس به زمین می‌ریزد

سفینه تامین اژد‌های اسپیس ایکس به زمین می‌ریزد
فضاپیمای باری بدون خدمه SpaceX در ساعت ۵:۱۹ صبح چهارشنبه ۱۱ ژانویه در شمال کیپ کاناورال در سواحل فلوریدا سقوط کرد و این نشان دهنده بازگشت بیست و ششمین ماموریت قراردادی باری این شرکت به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) برای ناسا بود. این فضاپیما تقریباً ۴۴۰۰ پوند آزمایش‌های علمی ارزشمند و محموله‌های دیگر را به زمین حمل کرد.
کد خبر : 826073

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از وبگاه (سای تک دیلی)، برخی از تحقیقات علمی بازگردانده شده توسط دراگون عبارتند از:

حفاظت در برابر تشعشعات اعماق فضا: جلیقه‌ای که برای محافظت از فضانوردان در برابر دوز‌های بالای تابش ناشی از رویداد‌های غیرقابل پیش بینی ذرات خورشیدی طراحی شده است، پس از ماه‌ها آزمایش به زمین بازمی گردد. اعضای خدمه جلیقه Astrorad را هنگام انجام کار‌های روزانه می‌پوشیدند و بازخوردی در مورد آسان پوشیدن، نحوه تناسب و احساس آن و دامنه حرکت ممکن هنگام پوشیدن آن ارائه کردند. توسعه دهندگان جلیقه قصد دارند از این بازخورد برای بهبود طراحی لباس استفاده کنند، که می‌تواند محافظت در برابر تشعشعات فضانوردان در ماموریت‌های آرتمیس به ماه را فراهم کند.


سفینه تامین اژدهای اسپیس ایکس به زمین می‌ریزد
تصویر ماه کامل از ایستگاه فضایی بین‌المللی به همراه بخشی از کشتی خدمه SpaceX Dragon Endurance در حالی که در ۶ ژانویه ۲۰۲۳ در مدار ۲۶۴ مایلی بالای جنوب برزیل در حال گردش است. منبع: ناسا


هوا، آب، گیاهان:

XROOTS از تکنیک‌های هیدروپونیک (مبتنی بر آب) و آئروپونیک (مبتنی بر هوا) برای رشد گیاهان بدون خاک یا سایر محیط‌های رشد استفاده کرد. محققان ویدئو و تصاویر ثابت را برای ارزیابی اتاق‌های رشد در طول چرخه زندگی گیاه از جوانه‌زنی بذر تا بلوغ جمع‌آوری کردند. اتاق‌های گیاهی برای تجزیه و تحلیل بیشتر به زمین باز می‌گردند. تکنیک‌های مشابهی را می‌توان برای تولید محصولات کشاورزی برای مأموریت‌های فضایی آینده و تقویت کشت و امنیت غذایی به نفع مردم روی زمین استفاده کرد.

کاوش زیستی در فضا:

کاوش زیستی فرآیند شناسایی گیاهان و حیواناتی است که ممکن است حاوی مواد بالقوه برای استفاده به عنوان دارو، بیوشیمیایی و ... باشند. مطالعات قبلی نشان داد که فضا می‌تواند باعث تغییرات ژنتیکی و فیزیولوژیکی شود که می‌تواند منجر به تولید چنین موادی از سوی میکروب‌ها شود. Rhodium Microgravity Bioprospecting-۱ روشی را برای جستجوی این میکروب‌ها مطالعه کرد. اتاق‌های علمی و ثبت‌کننده دما از این تحقیقات برای بررسی بیشتر به زمین بازمی‌گردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته