دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با آنا:

استفاده یک دانشجو از ۲ تسهیلات پنجره فرصت مطالعاتی روی دانشجویان دیگر را می‌بندد

استفاده یک دانشجو از ۲ تسهیلات پنجره فرصت مطالعاتی روی دانشجویان دیگر را می‌بندد
داداش پور گفت: استفاده هم‌زمان یک دانشجو برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور از تسهیلات سازمان امور دانشجویان و نیز بنیاد ملی نخبگان، پنجره فرصت بین‌المللی بر روی دیگر دانشجویان را می‌بندد.
کد خبر : 824771

هاشم داداش پور، رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، در رابطه با طرح گلایه برخی دانشجویان دوره دکتری که هم حائز شرایط استفاده از تسهیلات سازمان امور دانشجویان و نیز برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان موسوم به طرح شهید وزوایی هستند، خاطرنشان کرد: منابع پولی که در سازمان امور دانشجویان و در بنیاد ملی نخبگان وجود دارد، یک منبع بیشتر نیست.

وی افزود: ما وظیفه‌داریم، تعداد بیشتری از دانشجویان را برای انجام فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام کنیم؛ بنابراین منبعی که در سازمان امور دانشجویان وجود دارد برای دانشجویانی است که تحقیقاتشان با اولویت‌های کشور تطبیق دارد و باید آمادگی برای اعزام به خارج از کشور داشته باشند.

داداش پور با بیان اینکه اگر یک دانشجویی هم از تسهیلات سازمان امور دانشجویان و هم از بنیاد ملی نخبگان برای فرصت مطالعاتی استفاده کند عملاً فضا را برای اعزام یک دانشجوی دیگر تنگ می‌کند، گفت: درزمانی که با امکانات موجود توان اعزام دو دانشجو را داریم چنانچه یک دانشجو از دو منبع استفاده کند، عملاً حقی از یک دانشجوی مستعد دیگر ضایع کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از تسهیلات جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور است، عنوان کرد: بنیاد به دلیل محدودیت تعداد اعطای تسهیلات سازمان امور دانشجویان به دانشجویان، این جایزه را طراحی کرد. قاعده کلی این است که دانشجویی که از فرصت مطالعاتی سازمان استفاده کرده است از تسهیلات بنیاد استفاده نکند تا فرصت بیشتر و گسترده‌تری برای دانشجویان دیگر اتفاق بیفتد.

داداش پور ادامه داد: ما در حال حاضر حدود ۳ میلیارد ریال برای اعزام هر دانشجو هزینه می‌کنیم که با توجه به منابع محدودی که داریم، هزینه بالایی است. طبیعتا اگر چنانچه فرصت برای باقی دانشجویان ایجاد نکنیم، نسبت به ایجاد پنجره‌های فرصت بین‌المللی برای دانشجویان کوتاهی می‌شود.

گفتنی است، فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری یک دوره ۶ تا ۹ ماهه است که از طریق یک دانشگاه در خارج از کشور برای تحقیقات پیشرفته دانشجویان ایرانی فراهم می‌شود. در این دوره نسبتاً کوتاه دانشجویان تحقیقات و مطالعه را در کنار اساتید خارجی انجام می‌دهند و زمینه‌ای برای به اشتراک‌گذاری مؤثر دانش و اطلاعات به‌روز فراهم خواهد شد.

شیوه نامه فرصت مطالعاتی سازمان امور دانشجویان

شیوه‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور (طرح شهید وزوایی)

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته