دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 دی 1401 - 12:43
طبق اعلام گوگل؛

تماس‌های صوتی دریافتی از گیرنده مشکوک علامت‌گذاری می‌شود

تماس‌های صوتی دریافتی از گیرنده مشکوک علامت‌گذاری می‌شود
گوگل اعلام کرد برای محافظت از امنیت روانی کاربران تماس‌های مشکوک را به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کند.
کد خبر : 823089

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سرویس تماس صوتی گوگل(google voice) فیلتر تماس‌ها مشکوک را آسان‌تر کرده و شماره‌هایی را که طبق الگوریتم تعیین شده برای این برنامه مشکوک تشخیص داده شود با پرچم هرزنامه علامت‌گذاری می‌کند. گوگل اعلام کرده است که این قابلیت هم اکنون در سرویس google voice فعال شده و کنار شماره‌های مشکوک علامت قرمز تعجب قرار می‌گیرد.

تماس‌ها و پیام‌های هرزنامه سال‌هاست مشکلات زیادی را برای کاربران ایجاد کرده‌اند و طبق گزارش‌های بین‌المللی تمام کاربران تلفن همراه تنها در کشور آمریکا ماهانه ۴ میلیارد تماس صوتی هرزنامه دریافت می‌کنند که همین تماس‌ها سبب کلاهبرداری ۳۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ شده است.

بیشتر بخوانید:

امکان حذف شماره تلفن از گوگل میسر شد

اگر شماره مشکوکی با اپلیکیشن گوگل ویس با کاربری خاص تماس بگیرد آن کاربر با مشاهده این شماره می‌تواند آن را به عنوان هرزنامه ثبت کند. در این صورت تمام تماس‌های دریافتی از آن شماره مسدود و در فهرست هرزنامه ذخیره می‌شود. به غیر از نمایش اخطار در هنگام دریافت تماس هیچ گونه هشدار دیگری برای کابران ارسال نمی‌شود.

گوگل برای ارتقای عملکرد سرویس تماس صوتی خود از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده و این برنامه با استفاده از هوش مصنوعی تماس‌های دریافتی را برای تشخیص دقیق شماره‌های هرزنامه بررسی می‌کند. کارشناسان فناوری معتقدند با استفاده از این سرویس گوگل وقت کاربران در پاسخ به شماره‌های مشکوک و افرادی که قصد کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات خصوصی را دارند، کمتر تلف شده و ایمنی آن‌ها حفظ می‌شود.

تماس‌های صوتی دریافتی از گیرنده مشکوک علامت‌گذاری می‌شود

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته