دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 دی 1401 - 09:12
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

جریان شناسی انقلاب به دانشجویان برای برخورد با فضای فتنه در دانشگاه‌ها کمک می‌کند

جریان شناسی انقلاب به دانشجویان برای برخورد با فضای فتنه در دانشگاه‌ها کمک می‌کند
بادپا با اشاره به اهمیت یوم‌الله ۹ دی که نشان‌دهنده بصیرت و دشمن‌شناسی مردم مسلمان ایران بود، گفت: آشنایی با جریان شناسی انقلاب اسلامی به دانشجویان برای برخورد با سو استفاده‌کنندگان از فضای دانشگاه‌ها کمک می‌کند.
کد خبر : 822020

مهدی بادپا، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، با اشاره به یوم‌الله ۹ دی خاطرنشان کرد: حماسه ماندگار نهم دی بی‌شک از ماندگارترین حرکت‌های مردم در حفظ و حراست از نظام جمهوری اسـلامی و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسـلامی است.

وی افزود: این حماسه آگاهی و حضور درصحنه و زمان‌شناسی مردم که یکی از نقاط عطف تاریخ معاصر ایران و جمهوری اسلامی است که نشان‌دهنده بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران است لذا اهمیت روز نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ نیز به‌واسطه حرکت عظیم و فوق‌العاده مردم در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف اظهار کرد: ازاین‌رو بازخوانی عناصر شکل‌دهنده آن مانند پیچیدگی‌های سیاسی وقایع سال ۸۸ و سناریو‌های خزنده دشمن خارجی از یکسو و جریان ملون و رنگارنگ فتنه و نقش‌آفرینان داخلی آن از سوی دیگر، ایمان مردم به اسلام و انقلاب و اقدام به‌موقع آن‌ها در حمایت از کشور و جمهوریت نظام، بصیرت و ولایت مداری و مقابله تمام‌عیار با جریان فتنه، درس‌های فراوانی برای امروز و فردای ما دارد که شناخت آن برای دانشجویان امروز عبرت‌آموز و مهم است.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیاز است تا با سیاست‌گذاری راهبردی دانشجویان را با وقایع تاریخی_ سیاسی_ اجتماعی و فرهنگی مختلف با جریان شناسی انقلاب اسلامی آشنا کرد تا با آگاهی و تیزبینی نسبت به وقایع اخیر که دشمن و جریان‌های نفاق و فتنه به دنبال سوءاستفاده از دانشگاه‌ها بودند، برخورد کنند.

بادپا با تأکید بر محوریت برنامه‌ریزی توسط دانشجویان گفت: بهترین کار فرهنگی در دانشگاه‌ها عدم تصدی‌گری برنامه‌های فرهنگی توسط مسئولان دانشگاه‌هاست، بهترین برنامه‌های فرهنگی دانشگاهیان برنامه‌هایی است که از ایده تا اجرا توسط دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی طرح و اجرا می‌شود.

وی افزود: محور برنامه‌ریزی‌های ما در اداره کل فرهنگی وزارت علوم حمایت از تشکل‌های دانشجویی است به‌ویژه آنکه در دوران شیوع و همه‌گیری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها از تعداد و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی به‌شدت کاسته شد.

بادپا خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانشجویی ۲ سال و نیم با چنگ و دندان برای بقاء و حفظ تشکل خود و جذب نیرو جنگیدند لذا تمام هم‌وغم ما در معاونت فرهنگی وزارت علوم تقویت و حمایت از تشکل‌های اسلامی دانشجویان، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی هنری، هیئت دانشجویی و نشریات دانشجویی است.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته