تأثیرگذاری بالای برگزاری نمایشگاههای تخصصی در توسعه کسبوکارهای خلاق
رقیه ناعموند، دانشآموخته مهندسی کامپیوتر و مدیر یک شرکت فناور در گفتوگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، گفت: زمینه فعالیت شرکت طراحی و پیادهسازی کارهای خلاقانه است که از چوب به عنوان ماده اولیه استفاده میشود. از اواخر سال ۹۷ کار تولید بازیهای فکری را شروع کردیم. عضو پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هستیم. این شرکت فناور را با ۱۰ محصول به مرحله تجاریسازی رساندهایم. ایده محوری ما، پازل قصه گو است. با توجه به سابقهای که در مهدکودک داشتم، مستقیماً با کودکان در ارتباط بودم و در این راستا نیازسنجی کردم و به تولید محصول برای کودکان پرداختیم.
وی در ادامه افزود: تعدادی پازل با داستانهایی علمی و آموزشی را قصهگویی کردیم و کار برنامهنویسی آن را انجام دادیم. با ایدهای که داشتیم، کودکان هم پازل فیزیکی دارند و هم مجازی، پازلی که خریداری میکنند به گوشی یا وسایل الکترونیکی متصل میشود. محصولاتمان جنبه آموزشی، تربیتی و فرهنگی دارد. در آینده در نظر داریم این کار را توسعه دهیم. نسخه بعد این گونه خواهد بود که کودک داستان را میشوند، دفعه دوم از روی خلاقیت، محتوایی که شنیده را برای سیستم نقد میکند، سیستم از نحوه ایراد قصهگویی وی تشخیص میدهد که به طور مثال این کودک محاوره ضعیفی دارد یا از نظر روان شناسی به چه چیزهایی علاقه دارد. با این وجود یک تست روان شناسی برای کودک انجام میشود.
**لزوم تعامل میان تولیدکنندگان شهرستان با مدیران پایتخت
ناعموند درباره ورود به دنیای متاورس اظهار کرد: در نمایشگاه اخیری که شرکت کردیم، پیشنهاد شد که این ایده را روی متاورس ببریم و روی این موضوع فکر کنیم. توسعه این کار بسیار سخت است و تا همین نقطه هم کار با سرمایه شخصی پیش رفته است و حمایتی هم نداشتهایم. همچنین از خدمات و امکاناتی که معاونت علمی ریاست جمهوری برای صنایع خلاق در نظر گرفتند، بهره نگرفتیم. البته وامی دریافت کردهیم. اما به طور کلی میتوانم بگویم در این راستا ضعیف عمل شده است.
بیشتر بخوانید:
بازیسازان شهرستانی برای ورود به بازار با چالشهای زیادی مواجه هستند
سرمایهگذاری در بخش تحقیق و توسعه عامل خلق ارزش در اکوسیستم استارتآپی
وی بیان کرد: در نظر داریم سایت اینترنتی فروشگاه را جدی بگیریم و آن را راهاندازی کنیم. در زمینه تولید مشکلی نداریم اما مواد اولیه با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی هر بار قیمت آن بالاتر میرود. برای توسعه کار و سرمایهای که لازم دارد، به حمایت نیاز داریم.
این مدیر شرکت فناور در ادامه خاطرنشان کرد: اوایل کار از نظر فروش مشکل داشتیم اما با تلاش و همت توانستیم این چالش را رفع کنیم. با توجه به جامعه هدفی که داشتیم، بازاریابی را شخصا پیگیر شدم و انجام دادم. در این راستا به مدارس و مراکز آموزشی رفتم و محصولاتمان را معرفی کردم. الان چندسالی که در شهرستان مشغول هستم جواب تلاشهای خود را گرفتهام اما برای ادامه و توسعه کار نیاز به حمایت دارم. اگر نمایشگاههای تخصصی برگزار شود و شرایطی برای حضور در این نمایشگاهها داشته باشیم، کمک بزرگی خواهد بود. همچنین اگر بتوانیم با مدیران و تولیدکنندگان ارتباط و تعامل برقرار کنیم و به بازارهای ایران متصل شویم، موقعیت خوبی نصیبمان میشود.
انتهای پیام/110/
انتهای پیام/