دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشی وزارت علوم در پاسخ به آنا:

مسائل بیمه‌ای همچنان مانع ایجاد ردیف شغلی برای پژوهش است

مسائل بیمه‌ای همچنان مانع ایجاد ردیف شغلی برای پژوهش است
صالحی با بیان اینکه آیین نامه پژوهشگر مستقل در وزارت علوم تدوین شده است، گفت: مشکلات و پیچیدگی‌های بیمه‌ای تاکنون مانع از ایجاد ردیف شغلی برای پژوهش شده است.
کد خبر : 821023

پیمان صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه موضوع تخصیص ردیف شغلی برای پژوهش در کشور‌های دیگر وجود دارد و مسبوق به سابقه است، خاطرنشان کرد: در کشورمان اینکه شخصی استخدام جایی نباشد، ولی پژوهشگر باشد و پرداختن به این حرفه، شغل محسوب شود، هرگز امری معمول نبوده است.

وی در رابطه با تخصیص ردیف شغلی برای پژوهشگران، گفت: پژوهشگران مستقلی که استخدام جایی نباشند، ولی به واسطه فعالیت‌های پژوهشی در قبال قرارداد‌های موظفی یا دائمی به عنوان شاغل محسوب می‌شوند.

معاون پژوهشی وزارت علوم صالحی با بیان اینکه یکی از شاهکار‌های مصوبات ما بحث پژوهشگر مستقل در شورای عالی عتف است، گفت: در جلسه آخر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در مردادماه موضوع به کارگیری پژوهشگران مستقل تصویب شد.

وی افزود: به این موضوع در سند تحول دولت نیز اشاره شده است که باید تجهیزات لازم برای همکاری پژوهشگران با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها فراهم کنیم.

 صالحی با بیان اینکه کلیات آیین نامه ردیف شغلی برای امور پژوهشی در این شورا تایید و تصوب شد، گفت: اما به این دلیل که پژوهشگران مستقل، موضوع جدیدی بود در حال حاضر در دبیرخانه نگارش آیین نامه را تدوین کرده ایم و آماده ارسال به کمیسیون دائمی است.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه نیاز‌هایی وجود دارد، گفت: به دلیل برخی پیچیدگی‌ها تاکنون نتیجه مطلوب حاصل نشده است. در حال تعامل با بیمه هستیم که به محض رفع مشکل، اطلاع رسانی کمی کنیم.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته