دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1401 - 11:00
یک شرکت دانش بنیان موفق شد؛

تولید شیرآلات صنعتی نفت و گاز با دانش بومی متخصصان ایرانی

تولید شیرآلات صنعتی نفت و گاز با دانش بومی متخصصان ایرانی
یک شرکت دانش بنیان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با تکیه بر دانش متخصصان داخلی توانسته شیرآلات صنعتی طراحی ، تولید و ارائه کند.
کد خبر : 820565

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، صنعت پتروشیمی یکی از بزرگ‌ترین صنایع در جهان است، که به تنهایی به تولید نفت و گاز نمی‌پردازد، بلکه این صنعت محصولاتی همانند پلاستیک، رنگ، افزودنی‌های مواد غذایی و ... نیز تولید می‌نماید. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات کاربردی در صنعت پتروشیمی اتصالات و شیرآلات صنعتی هستند که مهم‌ترین وظایف آن‌ها کنترل جریان سیالات می‌باشد.

امروزه مدیران صنایع پتروشیمی باید به این نکته توجه نمایند که از شیرآلاتی استفاده کنند که استاندارد‌های لازم را برای حضور در شرایط محیطی و جوی صنایع پتروشیمی را داشته باشند. در حال حاضر یک شرکت دانش بنیان  فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی شیرآلاتی را تولید کرده است که علاوه بر برخوردار بودن از کیفیت و ایمنی بالا، کشور را از واردات محصولات مشابه خارجی بی نیاز کرده است همچنین توانسته است با صادرات این محصولات پیشرفته برای کشور ارزآوری داشته باشد. در ادامه با پیام خلیلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان گداختار که در راستای کمک به انتخاب مناسب شیرآلات، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و ارائه بهترین خدمات به مشتریان، محصولاتی طراحی کرده است گفت‌وگو کرده‌ایم.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان درباره فعالیت‌های فناورانه خود گفت: شرکت ما در زمینه تولید شیرآلات صنعتی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی تعمیرات، سرویس و خدمات پس از فروش فعالیت می‌کند. همچنین تولیدات این شرکت شامل طیف وسیعی از شیرآلات است که به عنوان یک شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و تولید محصولات، اهداف خود را در مسیر تبدیل شدن به مرکز فناوری شیرآلات در ایران و منطقه دنبال میکند.

پیام خلیلی در ادامه افزود: شرکت ما با چهل سال سابقه در تولید و ارائه خدمات به صنایع نفت گاز و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها کمک می‌کند که بتوانند از محصولات تولید داخل با خدمات پس از فروش و کیفیت بالا استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: ما برای اولین بار توانستیم شیرآلاتی در کشور تولید کنیم که به کشور وارد نمی‌شود و حتی خوشبختانه توانستیم در بسیاری از پروژه‌های ملی آن را ارائه دهیم، مثلا از آخرین شیرآلات تولید شده در پروژه ملی خط لوله بور جاسک طراحی و تولید و ارائه شد. قبل از این امکانات تولید این محصول در ایران وجود نداشت و این موضوع نقطه عطفی شد که متخصصان و دانشمندان داخلی با تکیه بر دانش و تخصص خود و بررسی نیاز‌های داخل کشور به طراحی و تولید این محصول بپردازند. 

پیام خلیلی در پایان درباره محصولات این شرکت دانش بنیان توضیح داد: شرکت ما در حال حاضر با تولید و نصب بیش از ۱۳۰ هزار شیر مختلف در بیش از ۵۰۰ طرح مختلف و در سایز‌های ۲ تا ۵۶ اینچ و کلاس فشاری تا ۲۵۰۰ مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته