دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1401 - 12:17
طبق بررسی محققان؛

وضعیت آب و هوا بر رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد

وضعیت آب و هوا بر رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد
محققان معتقدند آب و هوای خشن سبب می‌شود رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی تغییر کند.
کد خبر : 820521

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، بررسی گروهی از محققان در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ حاکی از آن است که در شرایط آب و هوایی ناملایم رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی تغییر می‌کند و صحبت‌های خشن‌تری را بیان می‌کنند. در واقع محققان معتقدند آب و هوا بر رفتار کاربران در شبکه‌های اجتماعی تأثیر می‌گذارد.

پژوهشگران حاضر در این پروژه بزرگ تحقیقاتی به منظور تأثیرگذاری آب و هوا بر رفتار کاربران بیش از ۷.۷ میلیارد توئیت در شبکه توئیتر را بررسی کردند. آن‌ها برای تجزیه و تحلیل احساسات کاربران توئیتر از ابزار‌های پیچیده‌ای استفاده کردند. نتایج به‌دست آمده از این تحقیق نشان داده است که کاربران در روز‌های به‌شدت گرم یا زمانی که باران شدید می‌بارد توئیت‌های حاوی کلمات خشن‌تری را به اشتراک می‌گذارند. محققان اعتقاد دارند تفاوت بین توئیت‌هایی که در شرایط آب و هوایی معتدل و توئیت‌هایی که در روز‌های به‌شدت گرم یا طوفانی منتشر می‌شود از نظر استفاده از واژه‌های خشن فاحش است.

بیشتر بخوانید:

بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی در افزایش خشونت میان کاربران/ پیام‌رسان‌ها ارتباطات انسانی را به کلی تغییر دادند

یکی از محققان ارشد این پژوه تحقیقاتی می‌گوید «شاید نتیجه این تحقیقات برای گروه‌هایی از مردم شگفت‌انگیز نباشد ولی با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده شرکت‌های بزرگ و کوچک می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای جلب نظر کاربران و ارائه خدمات مطلوب به آن‌ها به خصوص در شرایط آب و هوایی نا‌ملایم انجام دهند. همچنین به‌کارگیری اطلاعات این تحقیق می‌تواند موجب کاهش اثرات سوء حضور طولانی مدت در شبکه‌های اجتماعی شود.»

نکته قابل توجه در این تحقیق تفاوت رفتار کاربران برخی از کشور‌های دنیا با سایر مناطق جهان است. به عنوان مثال کاربران توئیتر در آمریکا ۱۰ برابر بیشتر از کاربران این شبکه اجتماع در کانادا رفتار خشن از خود نشان می‌دهند.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب