دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1401 - 11:37
معاون فناوری وزیر علوم در لرستان اعلام کرد:

حمایت ۲۰۰ میلیون تومانی از پارک‌های علم و فناوری برگزار کننده رویداد تانا

حمایت ۲۰۰ میلیون تومانی از پارک‌های علم و فناوری برگزار کننده رویداد تانا
خیرالدین گفت: وزات علوم از هر پارک علم و فناوری که این رویداد را اجرا کند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای تشویق صاحبان طرح‌های منتخب حمایت می‌کند و اگر طرح‌ها در سامانه نان وارد شود مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از پارک علم و فناوری حمایت می‌شود.
کد خبر : 816262

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، کارگروه عملیاتی سازی شعار محوری سال در لرستان ظهر روز سه شنبه، اول آذرماه با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، مدیران پارک علم و فناوری و روسای دستگاه‌های اجرایی استان  لرستان، با هدف بررسی راهکار‌های تحقق شعار سال و تقویت زیست بوم نوآوری و فناوری در این استان برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در کارگروه عملیاتی سازی شعار محوری سال استان لرستان ارائه داد و اقدامات و پیشنهادات پارک علم و فناوری لرستان در جهت اجرای آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین در حوزه علوم تحقیقات و فناوری را تشریح نمود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به برگزاری رویداد تانا در روز چهارشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۱ در استان لرستان گفت: وزات علوم از هر پارک علم و فناوری که این رویداد را اجرا کند مبلغ ۱۰۰ میلیون برای تشویق صاحبان طرح‌های منتخب حمایت می‌کند و اگر طرح‌ها در سامانه نان وارد شود مبلغ  ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از پارک علمی حمایت می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهاد‌های مربوط برای پاسخ به نیاز‌های هر استان است.

علی خیرالدین با بیان اینکه راه اندازی ۴۰ شهرک فناوری در استان‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: استان لرستان و شرکت شهرک‌های صنعتی می‌تواند با فراهم کردن شرایط لازم و همکاری با پارک علم و فناوری استان، می‌تواند در این راستا درخواست خود را به وزارت علوم جهت بررسی ارسال نماید.

وی افزود: براساس آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ۱۰ دهکده کشاورزی در کشور ایجاد خواهد شد و  با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در استان لرستان وجود دارد، سازمان جهاد کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری زمینه‌های لازم جهت اخذ مجوز‌های لازم را فراهم نماید.  

وی اظهار داشت: قانون همواره پیشران اقتصاد ماست و با توجه به بستر‌های قانونی خوبی همچون قانون جهش تولید و آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، اگر شرکت‌های بزرگ واحد‌های تحقیق و توسعه خود را در عرصه پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های فناوری مستقر کنند می‌توانند از مزایای اعتبار مالیاتی استفاده کنند و در صورتی که قراردا‌های خود را با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری منعقد نمایند، آن قراردا‌ها نیز مشمول اعتبار معالیاتی خواهند شد.

علی خیرالدین گفت: رایزنی‌های لازم برای اینکه استان لرستان به عنوان یکی از مراجع ارزیابی دانش بنیان منظور شود، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

در این جلسه سیروس ابراهیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: با توجه به اینکه جمعیت در حال افزایش است و منابع طبیعی محدود هستند، برای استفاده بهینه از منابع موجود و مدیریت مصرف ناگزیرم به سمت انجام کار‌ها به صورت دانش بنیان برویم.

وی افزود: محصولات کشاورزی و باغی ما، چون علمی نیستند صادرات محور نیز نیستند و ما وارث یک کشاورزی سنتی و صنعت پرهزینه و کم بهره ایم و باید به سمت واحد‌های فناور و دانش بنیان چابک، پرمغز و دانش محور برویم.

گفتنی است، در پایان دو واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری لرستان، مشکلات و دغدغه‌های خود در مسیر تولید محصولات دانش محور را بیان نمودند.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته