دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ؛

سومین نشست دیپلماتیک اقتصادی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار می شود

سومین نشست دیپلماتیک اقتصادی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برگزار می شود
سومین نشست دیپلماتیک اقتصادی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران روز ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.
کد خبر : 815315

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، در این رویداد یک نمایشگاه دائمی افتتاح و هماهنگی جهت برگزاری جلسات B۲B انجام خواهد شد. همچنین یک نمایشگاه جانبی در این رویداد برگزار و فرصت‌های تجاری بررسی می‌شوند. 
برقراری تعامل میان متولیان و فعالان ملی، سخنرانی مسئولان و سفرای کشور‌های مختلف و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و صدور گواهی‌نامه‌های بین‌المللی از جمله برنامه‌های این رویداد است. 

شناخت رقبا و امکان‌سنجی ایجاد همکاری استراتژیک با زنجیره تامین کشاورزی و صنایع غذایی کشور‌های عضو اتحادیه و بررسی امکانات تولید و سرمایه‌گذاری مشترک، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر، تامین مواد اولیه، صادرات به مبدا ثالث، کشت فراسرزمینی و ... از اهم موضوعاتی است که در این رویداد طرح می‌شود. همچنین امکان‌سنجی تعریف و ایجاد کنسرسیوم‌های تجاری فی‌مابین زنجیره تامین غذایی و کشاورزی کشور جهت ورود و حضور موثر در بازار اوراسیا و موانع و راهکار‌های قانونی و حقوقی نیز در این رویداد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این برنامه سخنرانی مقامات ایرانی و اوراسیای و برگزاری پنل‌های تخصصی و کاربردی با موضوعات دارای اولویت در خصوص تجارت آزاد با اتحادیه نیز صورت خواهد پذیرفت.

علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌های ۰۲۱۸۸۲۲۷۸۵۱ و ۰۲۱۸۸۷۲۵۲۶۹ تماس بگیرند.

قرارداد تشکیل اولیه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۲۹ مه ۲۰۱۴ میان کشورر‌های روسیه، بلاروس و قزاقستان منعقد و جایگزین اتحادیه گمرکی اوراسیا شد و سپس کشورر‌های ارمنستان و قرقیزستان نیز به عضویت آن درآمدند. این اتحادیه کار خود را به طور رسمی از اول ژانویه ۲۰۱۵ آغاز کرد. کشورر‌های عضو اوراسیا هم‌اکنون ۲۱ میلیون کیلومترمربع مساحت و بیش از ۱۸۳ میلیون نفر جمعیت دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته