دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1401 - 09:59
معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

لزوم بازنگری آئین نامه مقابله با استعمال دخانیات دانشجویان در فضای دانشگاه

لزوم بازنگری آئین نامه مقابله با استعمال دخانیات دانشجویان در فضای دانشگاه
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای مقابله با استعمال دخانیات دانشجویان در محیط دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر : 815205

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، امروزه استعمال دخانیات به ویژه سیگار در فضای داخلی دانشگاه‌ها به معضلی آشکار تبدیل شده است، به صورتی که برخی کارشناسان معتقد هستند همراهی استادان، کارکنان و دانشجویان در برخورد با مصرف دخانیات به همراه افزایش قانون‌مداری و مشارکت برای فرهنگ‌سازی ضروری است.

مهدی شهبازی عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در گزارشی اعلام کرده بود که استعمال ۳۸۰ نخ سیگار به ازای هر ایرانی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ و همچنین افزایشی بودن آمار مصرف دخانیات در میان دختران و زنان نیازمند یک نهضت ملی در زمینه فرهنگ‌سازی برای دوری از دخانیات است.

عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره استعمال دخانیاتِ دانشجویان در فضای دانشگاه گفت: مصرف سیگار در محیط داخلی دانشگاه باعث آسیب‌هایی به دانشجویان می‌شود.

وی افزود: استعمال دخانیات از قبل به عنوان دغدغه مهم جامعه دانشگاهی بوده و تجربه‌هایی برای مبارزه با دخانیات در دانشگاه‌های بزرگ صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: اختصاص فضا‌هایی برای استفاده از دخانیات، ممنوعیت تام و تمام استعمال آنها، در نظر گرفتن موارد انضباطی برای دانشجویان مصرف کننده سیگار از جمله مسائلی است که برای کاهش استعمال دخانیات دانشجویان در نظر گرفته ایم.

کلانتری اضافه کرد: باید برای مقابله با استعمال دخانیات دانشجویان بررسی‌های مجدد صورت بگیرد و آئین نامه موجود بر اساس فضای جدیدی که دانشگاه‌ها با آن مواجه می‌شوند بازنگری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته