معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد مطرح کرد؛
فعالیت استارتآپهای خلاق موجب ترویج فرهنگ کتابخوانی میشود
یاسر احمدوند گفت: امروز در کشور به ایدههای خلاقانه در حوزه کتاب و کتابخوانی احتیاج داریم و فعالیت استارتآپها عاملی برای ایدهپردازی در این حوزه است.
به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، علی رمضانی در رویداد ایدهپردازی تولید محتوا که ظهر امروز در خانه اندیشورزان برگزار شد، اظهار کرد: اگر قرار باشد کتاب وارد زندگی مردم شود بال کتاب برای تحقق این هدف رسانه است.
وی افزود: باید تصویر ناقصی که از حوزه کتاب در افکار مردم جا افتاده را رفع کرد. اگر نتوانیم حوزه رسانه را وارد صنعت کتاب کنیم ترویج فرهنگ آشنایی با کتاب و کتابخوانی ممکن نیست و کاستیها رفع نمیشود.
مدیرعامل خانه کتاب ایران بیان کرد: شاید بسیاری را این سوال را مطرح کنند که چرا باید در صنعت کتاب ایدهپردازی کرد؟ کتاب یک رسانه مکتوب است و برای اینکه جذابیت کتاب برای عموم مردم افزایش پیدا کند نیازمند ایده هستیم. باید به مردم ایده بدهیم که از بین تعداد زیادی کتاب کدام را بخوانند.
رمضانی عنوان کرد: در این رویداد تلاشهای ارزندهای برای تولید محتوای رسانهای با محوریت کتاب انجام شده و میتوان از ایدههای برتر در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: در خانه کتاب ایران قصد داریم لشگر افرادی که به کتاب و کتابخوانی علاقهمند گسترش یابند.
در ادامه این برنامه یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر ارتباطات ادامه داد: بهترین کار فرهنگی که ما میتوانیم در کشور انجام دهیم تولید کتاب است و همین موضوع بزرگترین وجه تمایز ایران با سایر کشورهای دنیاست. تعداد زیادی کتاب هرساله در کشور منتشر میشود که تلاش زیادی برای تهیه محتوای آن میشود. از طرفی ما خوب کتاب مینویسیم و خوب کتاب خواندن را بلد نیستیم.
وی تاکید کرد: کتاب خواندن، انتخاب و خریدن کتاب موضوعی است که در مورد آنها باید راهکارهای متنوعی به مردم معرفی شود. مردم باید بدانند چه کتابی بخوانند و چگونه کتابهای مورد نظر خود را تهیه کنند. در این دوره از جشنواره کتاب و رسانه ایدههای مطرح شده داوران را تحت تأثیر قرار دارد. اکنون احتیاج داریم با اجرای ایدههای خلاقانه در رسانهها همه را بیش از پیش تشویق به کتابخوانی کنیم. تولید محتوا هم برای متن کتاب مهم است و هم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی.
انتهای پیام/