دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 17:42

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت هفته آموزش

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی به مناسبت روز معلم و هفته آموزش صادر کرد.
کد خبر : 81249

به گّزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در متن پیام دکتر محمد فرهادی آمده است:


«فرارسیدن هفته آموزش را به عموم دست اندرکاران آموزش عالی کشور، به ویژه اعضای هیئت علمی شایسته و اثر‌گذار و دانشجویان مستعد و سختکوش تبریک و تهنیت می‌گویم.


تلاقی ششمین روز هفته آموزش با سالروز بعثت رسول مکرم اسلام را که به تعلیم بشریت و تتمیم مکارم اخلاق مبعوث شد و اول معلم انسانیت و اخلاق و فخر جهان هستی بود و خواهد بود، به فال نیک می‌گیرم و از بارگاه کبریائی خداوند رحمان، خواستارم که همه شاغلان به حرفه شریف معلمی را به اخلاق نبوی بیاراید.


دوازدهم اردیبهشت، دومین روز از هفته آموزش، همچنین سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم است. به همین مناسبت به روان پاک آن شهید گرامی درود می‌فرستم و یاد همه شهدای عرصه علم و فناوری را گرامی می‌دارم.


این روز همچنین با روز جهانی کار و گارگر، قرین و همراه است، که این همراهی به نوعی تداعی کننده پیوند ناگسستنی آموزش و کار از یک سو و کار آفرینی و تاثیر گذاری دو قشر کلیدی جامعه است.


در سایه همین پیوند است که می‌توان با قاطعیت عنوان کرد که آموزش در وجه عام و آموزش عالی در وجه خاص، بستر و زمینه لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی است.


مرور اجمالی وضعیت کنونی آموزش عالی ایران، با توجه به شواهدی همچون استقرار و فعالیت حدود سه هزار دانشگاه، مرکز و واحد آموزش عالی در سراسر کشور، اشتغال به تحصیل متجاوز از 4‌میلیون و 800 هزار دانشجو در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی، توسعه قابل توجه دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مجموعه دستاوردهای علمی حاصل از فعالیت‌های دانشگاهی، از پیشرفت علمی کم سابقه طی سه دهه اخیر نشان دارد.


این همه را باید مرهون خدمات اعضای هیئت علمی دانشمند و دانشجو پرور از یک سو و دانشجویان متعهد و با انگیزه و همکاران خدوم آموزش عالی کشور از سوی دیگر دانست.


به این لحاظ این وزارت قدرشناس زحمات همه بزرگوارانی است که به رغم وجود تنگناها و کمبود‌ها، با همت و تلاشی وصف ناشدنی برنامه های آموزش دانشگاهی و به تبع آن برنامه توسعه علمی کشور را به گونه‌ای افتخار آفرین پیش می برند.


در هفته‌ای که به نام آموزش و بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده است، لازم می‌دانم ضمن تجدید عهد با استاد شهید مرتضی مطهری و دیگر شهدای عرصه علم و فناوری، در برابر همه استادان بزرگی که عرصه علم و عمل را در هم آمیخته و برای فتح قله‌های توسعه علمی و رساندن کشور به رتبه اول علم و فناوری در منطقه و مرجعیت علم وفناوری در جهان، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند، سر تعظیم فرود آورم و از درگاه خداوند علیم و حکیم برای یکا‌یک آنان توفیق روز افزون و بالندگی مستمر علمی آرزو کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب