دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1401 - 10:58
رئیس کمیسیون امنیت ملی:

اگر پدافند غیرعامل در کشور نباشد، ضربه‌های مهلکی خواهیم خورد

اگر پدافند غیرعامل در کشور نباشد، ضربه‌های مهلکی خواهیم خورد
وحید جلال زاده معتقد است که در حوزه پدافند غیرعامل کشور باید هزینه، تلاش و مجاهدت کرد چرا که اگر این سازمان نباشد ضربه‌های مهلکی خواهیم خورد‌.
کد خبر : 811972

به گزارش خبرنگار حوزه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست تبیینی پدافند غیرعامل کشور در خصوص فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای مدیریت تهدیدات و توسعه بازدارنده همه جانبه، استفاده از ظرفیت‌های پدافند غیرعامل کشور است. در حال حاضر جمهوری اسلامی در معرض تهدید قرار دارد. این سازمان به یکی از اولویت‌های کشور در دهه پنجم انقلاب تبدیل شده است، به طوری‌که استحکام در قلمرو ملی مستلزم پدافند غیرعامل کشور است که بی توجهی به آن، آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد.

وی بیان کرد: اهمیت موضوع پدافند غیرعامل کشور به حدی است که رهبر انقلاب در دیدار مسئولان پدافند غیرعامل در مورخ ۶ آبان‌ماه سال ۹۷ گفتند: (اگر مدیران کشور اهمیت این مسئله را درک نکنند و پدافند به طور شایسته توسعه نیابد کشور در معرض تهدیدات غیر قابل جبرانی قرار می‌گیرد.) من از جایگاه نمایندگی خود در پدافند غیرعامل می‌گویم که فرهنگ پدافند غیرعامل کشور همچنان بین مدیران مغفول مانده است.

جلال زاده بیان کرد: این سازمان از اهمیت شایان توجهی در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است که با هدف مصون سازی قلمرو جمهوری اسلامی و پیشگیری از آسیب‌ها برای حفظ جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. تقویت زیرساخت‌ها برای مصون سازی و ارتقا تاب‌آوری در مقابل تهدیدات از اولویت‌های پدافند غیرعامل کشور است.

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی در دوره جدید با تمام توان سعی کرده که در ردیف‌های بودجه‌ای، حق سازمان پدافند غیرعامل لحاظ شود. این مهم بعد مدت‌ها پیگیری و بحث‌های کارشناسی تثبیت شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: بحث تصویب قانون بر عهده مجلس شورای اسلامی است. امیدوارم این پیشنهاداتی که می‌گویم، مورد توجه قرار گیرد؛ فرهنگ سازی آموزش‌های لازم به عموم مردم در دستور‌ کار قرار گیرد. پیشنهاد دیگر این است که واحدهای سیاسی بر اساس معیارهای مناسبی اتخاد شوند. بیشتر شهرها فاقد چنین اصولی هستند. مکان یابی مناسب و مراکز حساس در کشور متناسب با ویژگی‌های محیطی و تهدایدات احتمالی باشد.

وی درباره اهمیت پدافند غیرعامل در کشور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درباره اهمیت این موضوع، شاهد مثال بیاوریم باید از حملات سایبری نام ببریم که متوجه زیرساخت‌های کشور می‌شوند. اگر پدافند غیرعامل نباشد، قطعا ضربه‌های مهلکی خواهیم خورد. در جریان حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت، اگر زیرساخت لازم نبود صدمات بیشتری دریافت می‌کردیم. اما تجربه‌ای که در پدافند غیرعامل ‌کشور داشتیم، جلوی خسارت بیشتر گرفته شد. در حوزه پدافند غیرعامل باید هزینه، تلاش و مجاهدت کرد.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب