دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای درمان کاهش حافظه؛

«جدول کلمات متقاطع» بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای را شکست می‌دهد

«جدول کلمات متقاطع» بازی‌های ویدیویی و رایانه‌ای را شکست می‌دهد
مطالعه نشان می‌دهد که بزرگسالان با کاهش خفیف شناختی پازل‌ها، کوچک‌ شدن مغز کمتری داشته و در نهایت عملکرد روزانه بهتری داشتند.
کد خبر : 811672

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از (سای تک دیلی)، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که انجام پازل‌های متقاطع نسبت به بازی‌های ویدیویی رایانه‌ای برای عملکرد حافظه در افراد مسن با اختلال شناختی خفیف مزیت دارد. این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه کلمبیا و دانشگاه دوک انجام شده است.

دکتر مورالی دورایسوامی گفت: سه گانه بهبود شناخت، عملکرد و محافظت عصبی جام مقدس برای این میدان است. تحقیقات بیشتر برای مقیاس‌بندی آموزش مغز به‌عنوان یک درمان دیجیتالی خانگی برای به تأخیر انداختن آلزایمر باید در اولویت این زمینه باشد.

در یک کارآزمایی تصادفی و کنترل‌شده، محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان (میانگین سنی ۷۱) که در انجام پازل‌های متقاطع مبتنی بر وب آموزش دیده‌اند، نسبت به کسانی که در بازی‌های ویدیویی شناختی آموزش دیده‌اند، بهبود شناختی بیشتری نشان دادند. این مطالعه توسط D.P. دواناند، MD، استاد روانپزشکی و نورولوژی در کلمبیا، با مورالی دورایسوامی، MD، استاد روانپزشکی و پزشکی در دوک.

Senior Man Crossword Puzzles

در این مطالعه، محققان مشخص کردند که شرکت‌کنندگانی که در انجام پازل‌های متقاطع مبتنی بر وب آموزش دیده‌اند، نسبت به کسانی که در بازی‌های ویدیویی شناختی آموزش دیده‌اند، بهبود شناختی بیشتری نشان می‌دهند.

 

دکتر دواناند، که بر تحقیقات پیری مغز و سلامت روان در کلمبیا نظارت می‌کند، گفت: این اولین مطالعه‌ای است که فواید کوتاه‌مدت و بلندمدت آموزش جدول کلمات متقاطع خانگی را در مقایسه با مداخله دیگر ثبت می‌کند. نتایج به دلیل دشواری در نشان دادن بهبود با مداخلات در اختلال شناختی خفیف مهم هستند.

جدول کلمات متقاطع به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به طور سیستماتیک در مورد اختلالات شناختی خفیف، که با خطر بالای زوال عقل، از جمله بیماری آلزایمر مرتبط است، مورد مطالعه قرار نگرفته است.

برای انجام مطالعه خود، محققان در کلمبیا و دوک به‌طور تصادفی ۱۰۷ شرکت‌کننده با اختلال شناختی خفیف (MCI) را در دو سایت مختلف به آموزش جدول کلمات متقاطع یا آموزش بازی‌های شناختی با تمرین فشرده به مدت ۱۲ هفته و سپس جلسات تقویتی تا ۷۸ هفته اختصاص دادند. هر دو مداخله از طریق یک پلت فرم کامپیوتری با نظارت هفتگی انطباق ارائه شد.

قابل توجه‌ترین یافته‌های این کارآزمایی عبارت بودند از:

جدول کلمات متقاطع بر اساس معیار نتیجه شناختی اولیه، ADAS-Cog، در هر دو هفته ۱۲ و ۷۸ بر بازی‌های شناختی برتری داشت. جدول کلمات متقاطع در ۷۸ هفته از پرسش‌های متداول، معیار عملکرد روزانه، برتر بود.

جدول کلمات متقاطع برای شرکت کنندگان در مراحل بعدی بیماری برتر بود، اما هر دو شکل آموزش در مراحل اولیه به یک اندازه مؤثر بودند.
کوچک شدن مغز (اندازه گیری شده با MRI) برای جدول کلمات متقاطع در هفته ۷۸ کمتر بود.

دکتر دواناند گفت: مزایای نه تنها در شناخت، بلکه در فعالیت‌های روزانه با نشانه‌هایی از کوچک شدن مغز در MRI مشاهده شد که نشان می‌دهد اثرات از نظر بالینی معنی دار هستند. 

این تحقیق همچنین اهمیت مشارکت را برجسته می‌کند. بر اساس نظارت الکترونیکی از راه دور استفاده از رایانه، شرکت کنندگان در مراحل بعدی اختلال ممکن است بهتر با جدول کلمات متقاطع آشناتر از بازی‌های شناختی رایانه‌ای درگیر شوند.

دو نقطه قوت کارآزمایی، نرخ مشارکت ۲۸ درصدی افراد از گروه‌های اقلیت نژادی و قومی و نرخ پایین ترک تحصیل (۱۵ درصد) برای چنین کارآزمایی طولانی‌مدت خانگی است. محدودیت مطالعه عدم وجود گروه کنترل بود که آموزش شناختی دریافت نکردند.

در حالی که این نتایج بسیار دلگرم کننده هستند، نویسندگان بر نیاز به تکرار در یک کارآزمایی کنترل شده بزرگتر با گروه کنترل غیرفعال تاکید می‌کنند.

دکتر دورایسوامی گفت: سه‌گانه بهبود شناخت، عملکرد، و محافظت عصبی جام مقدس برای این میدان است. تحقیقات بیشتر برای مقیاس‌بندی آموزش مغز به‌عنوان یک درمان دیجیتالی خانگی برای به تأخیر انداختن آلزایمر باید در اولویت این زمینه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب