دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1401 - 21:00
فارغ‌التحصیل از نیوزلند و فعال در زمینه برق کشور؛

جوان نخبه‌ای که در حادثه تروریستی شیراز به شهادت رسید

جوان نخبه‌ای که در حادثه تروریستی شیراز به شهادت رسید
یکی از شهدای حمله بی‌رحمانه به حرم شاهچراغ، سید فریدالدین معصومی از نخبگان کشوری و فارغ التحصیل از نیوزلند و خدمتگزار کشور در زمینه برق بود.
کد خبر : 811391

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، یکی از شهدای حمله بی‌رحمانه به حرم شاهچراغ، سید فریدالدین معصومی از نخبگان کشوری و فارغ التحصیل از نیوزلند و خدمتگزار کشور در زمینه برق بود.

یکی از دوستان این شهید نقل می‌کرد که در سال‌های تحصیل یکی از هم دانشگاهی‌های او به شوخی در نیوزلند به او گفته بود: شما که اینقدر به نماز مقیدی و در تمام نماز‌های جماعت نیوزلند شرکت می‌کنی، آخر در نماز شهید می‌شوی.

دیروز حین برگشت از مأموریت برای زیارت و اقامه نماز به حرم می‌رود که به شهادت می‌رسد.

پیکر شهید فردا بعد از نماز جمعه تهران تشییع و در گلزار شهدای بهشت زهرا آرام خواهد گرفت.

فرید از نگاه برادر همسرش؛

فرید آنطور که اعضای خانواده و دوستانش می‌گویند، از نوجوانی با قرآن مأنوس بود. حامد تقو‌ی‌نژاد، برادر همسر شهید می‌گوید: «از دوران راهنمایی با فرید دوست و همکلاسی بودم و او از همان دوران قرآن خوان بود و در مسابقات قرآن و اذان شرکت می‌کرد». بعد می‌رود سراغ خاطره سفری که گمانم  سید براتِ شهادتش را همانجا گرفت. «ماه صفر، رفتیم کربلا بعد به نجف؛ روز آخر فرید گفت می‌روم حرم نماز بخوانم. وقتی برگشت جمله‌ای به من گفت ...» اینجا که می‌رسد، بغضش پشت تلفن می‌شکند: «گفت خُب کربلایمان را هم آمدیم؛ دیگر وقت شهادت است.»

در رزومه شهید کنار همه افتخارات درخشان علمی‌اش، یک افتخار ویژه هم ثبت شده؛ خادمیار حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام.

آقای تقو‌ی‌نژاد می‌گوید: «روز قبل از شهادت مشهد بود و برای ماموریت کاری به شیراز رفته بود. رفته بود شاهچراغ تا نماز مغرب و عشا را بخواند و بعد برای برگشت عازم فرودگاه شود»؛ مأموریتی که به آسمان رسید.

نفر اول سمت راست، شهید فریدالدین معصومی- نفر دوم پدر شهید

 

سید فریدالدین معصومی نقش اثرگذاری در تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های برق و انرژی در کشور داشت و برای پیگیری ساخت نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی سیکل ترکیبی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شیراز سفر کرده بود. او سال گذشته در مصاحبه‌ای، اهمیت این پروژه را اینطور توضیح داده بود: «با توجه به اهمیت تامین برق پایدار کارخانه آلومینیوم جنوب در این منطقه، موظف شدیم یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تولیدی برق منطقه ویژه اقتصادی را آغاز کنیم، چرا که اگر یک ساعت برق شرکت آلومینیوم جنوب قطع شود، نزدیک به هزار میلیارد تومان خسارت وارد خواهد شد و عدم‌النفع تولید روزانه این کارخانه ۵۵ میلیارد تومان است.»

در حادثه تروریستی بعدازظهر چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۴۰۱ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، ۱۵ نفر از زائران شهید و ۱۹ نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۱ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
۰
دارم‌ممیرم‌ای‌خدا
هلدینگ شایسته