دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 14:19

سامسونگ یک دستیار ربات بامزه را رونمایی کرد + ویدئو

شرکت سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از یک ربات که به‌ عنوان دستیار فعالیت می‌کند، رونمایی کرد که توانایی‌های بزرگی را در جسم کوچک خود جاداده و بسیار هم بامزه و جذاب است.
کد خبر : 81135

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ، محلی است که این شرکت برخی گجت‌ها و ابزارک‌های تازه را به دنیا معرفی می‌کند و از برنامه‌نویسان و شرکت‌های کوچک تولید اپلیکیشن دعوت می‌کند برای آن ابزارک اپلیکیشن‌های تازه طراحی کنند. سامسونگ از این راه توانسته است اپلیکیشن‌ها و کاربرد ابزارک‌های خود را عملاً برون‌سپاری کند و کارآیی آنها را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهد.


«اوتو» یکی از آخرین ابزارک‌های این شرکت است که یک ربات دستیار و متصل به شبکه محسوب می‌شود. شکل ظاهری آن شبیه به اسپیکرهای شرکت آمازون است اما عملکردش کاملا از آن یک ربات می‌سازد.


این ربات می‌تواند در پاسخ به سوال «هوا چطور است» جواب شما را از اینترنت و سایت‌های تعریف‌شده آب‌وهوا بیابد و برایتان اعلام کند. اوتو قابلیت تشخیص صدا از طریق میکروفون و سخنگویی از راه بلندگوهای خود را دارد و با استفاده از یک دوربین HD می‌تواند چهره را تشخیص دهد و حتی به‌ عنوان نگهبان مورد استفاده قرار گیرد.


صفحه‌نمایش کوچکی که روی صورت این ربات قرار دارد، کمی آن‌ را شبیه شخصیت کارتونی «Wall-E» کرده است. این ربات با استفاده از LEDهای این صفحه می‌تواند یک شکل چهره مانند یا انیمیشن‌هایی را برای شما پخش کند. مثلا وقتی هوا بارانی است، اوتو یک انیمیشن از قطرات باران برایتان پخش می‌کند. اوتو را می‌توان به دیگر وسایل آنلاین سامسونگ مانند کلید چراغ‌های خانه یا یخچال فریزر هوشمند متصل کرد و از راه دستورهای صوتی، برای تنظیم آنها از اوتو استفاده کرد.


همانطور که در ویدئو نیز دیده می‌شود، این دستیار بامزه می‌تواند با پخش موسیقی و حرکت دادن دست‌ها حتی بخواند و حرکت کند اما هنوز آماده خرید نیست. سامسونگ هنوز این محصول را برای ارائه به بازار آماده نکرده است و در این کنفرانس، آخرین مرحله از کار یعنی دعوت از برنامه‌نویسان برای طراحی اپلیکیشن‌های تکمیلی برای آن انجام شد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته