دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1393 - 13:54
در آستانه گرامیداشت روز شهدا صورت گرفت

ادای احترام رئیس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی به شهدای گمنام

مراسم کاشت نهال های سرو به مناسبت 22 اسفند روز گرامیداشت شهدا با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات و اعضای هیات رئیسه در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 8109

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، شهیدان اگر چه نامشان گمنام است اما یادشان میان روزهای شلوغ و انتهایی سال برای دانشجویان و دانشگاه آزاد اسلامی گم و ناپیدا نیست.


نزدیک بودن روز بزرگداشت شهدا که مقارن با 22 اسفند است، بهانه‌ای شد تا بار دیگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه رئیس واحد علوم و تحقیقات و معاونان دانشگاه از جمله حجت الاسلام علی عسکری، دکتر رهنمای رودپشتی، حجت الاسلام دکتر طه هاشمی، دکتر علوی فاضل، ‌ و هم چنین دکتر طباطبایی، دکتر شایان فر و دکتر دعاگویی در مقبره شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات که با شاخه های گل‌ و عطر بوی اسپند آراسته شده بود، با حضور جمع کثیری از دانشجویان حاضر شدند.


در ابتدای این مراسم بعد از قرائت قرآن، فریبرز صالح آبادی مسئول بسیج کارکنان علوم و تحقیقات به دکتر میرزاده و معاونانش خوش آمد گفت.


هوا اگر چه سرد بود اما عطر شهدا و عشق به میهن در فضا موج می‌زد و همین بود که کسی سرمای هوا را حس نمی‌کرد و با نوحه ای که برای شهدا خوانده می‌شد فضا رنگ و بوی خاصی را به خود گرفته بود.


در ادامه جلسه دکتر عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات بعد از تشکر از حضور دکتر میرزاده، به معاونین، اساتید و همکارانش در واحد علوم و تحقیقات خیر مقدم گفت و اظهار داشت: این مراسم برای گرامیداشت وجود دو شهید گمنام در واحد علوم و تحقیقات است.


وی با یادآوری اهداف امام (ره) و مقام معظم رهبری که ادامه دهنده راه امام هستند، ادامه داد: شهدا نیز ادامه دهنده اهداف این دو بزرگوار بودند و ما نیز در پی رسیدن به این اهداف هستیم که موجب اتحاد و همبستگی بین دانشجویان، کارکنان و اساتید می‌شود تا بتوانیم در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی و خطوطی که توسط ریاست محترم دانشگاه تعیین می‌شود با همدلی و تلاش به این اهداف دست یابیم.


دکتر عباسپور با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف که همسو با پیشرفت علم است اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم ما را یاری و مساعدت فرماید و امروز در این مکان جمع شدیم که ضمن گرامیداشت شهدا به دست دکتر میرزاده چند نهال به یادگار کاشته شود.



سید محمد تقی طباطبایی مدیر کل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه از سال گذشته بنا به پیشنهاد دولت تدبیر و امید، 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهید نام گذاری شد، گفت: به همین مناسبت در دانشگاه آزاد اسلامی مراسمی برای بزرگداشت این روز بزرگ با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات، اعضای هیات رئیسه ، معاونان، و جمعی از مسولان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.


وی، برگزاری این مراسم را حرکتی فرهنگی در جهت ترویج روحیه جهاد، شهادت و ایثار دانست.


به گفته طباطبایی، کاشت چندین درخت سرو توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین ایشان در جوار مزار شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات به منظور پاسداشت مقام شامخ شهدا بود و در واقع، سرو مظهر شهید، استواری و استقامت یک ملت است.


مدیر کل امور شهدا و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: این سنت حسنه در سالهای آتی تداوم داشته باشد.


در ادامه مراسم دکتر میرزاده به رسم مالوف خود چند اصله درخت به یادگار در کنار مقبره شهدا غرس کرد. دکتر کاردار و حجت الاسلام علی عسکری نیز هر کدام یک اصله درخت در کنار مقبره شهدا به یادگار گذاشتند.


در پایان دکتر میرزاده با دلجویی از دانشجویان عضو خانواده‌های ایثارگران و شهدا به مشکلات این عزیزان رسیدگی کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب