دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1395 - 10:49

با کمک اسکنرهای سه‌بعدی، عروسک خودتان را بسازید + ویدئو

اسکنرهای لونا در بندر تالین در استونی به بازدیدکنندگانش اجازه می‌دهد یک تصویر سه‌بعدی با جزئیات زیاد از چهره خود بگیرند و با کمک آن یک مدل سه‌بعدی سفارشی از چهره خودشان داشته باشند. آزمایش این اسکنر که نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۵ نصب شد نشان داد که محبوبیت بسیاری در میان مردم دارد.
کد خبر : 81035

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از گیزمگ، تیمو توکه، مدیر اجرایی این پروژه می‌گوید: «اسکنرهای ما به افراد اجازه می‌دهد تا از چهره خودشان به شکل سه‌بعدی تصویربرداری کنند و با آن یک کاراکتر انتخابی را با از چهره خودشان بسازند. تنوع این شخصیت‌ها به جای اسکنرها بستگی دارد. مثلا در لندن لباس‌های سنتی انگلیسی و در روم گلادیاتورها را داریم و در یک استادیوم ورزشی، افراد می‌توانند پوشش یکی از بازیکنان را بر تن مدل خود داشته باشند».



اسکنر در حال اسکن سه‌بعدی فرد است


او درباره برنامه آینده این شرکت می‌گوید: «می‌خواهیم شبکه‌ای بسازیم با صدها و احتمالا هزاران اسکنر که هر روز برایمان مدل‌های سه‌بعدی تولید کنند و می‌خواهیم اپلیکیشن‌های مختلف واقعیت مجازی را هم برای این مدل‌ها تهیه کنیم. پس برنامه بلندمدتمان، بیشتر ساختن مدل‌های مجازی است تا نمونه‌های فیزیکی».



پرینتر سه‌بعدی که عروسک افراد را چاپ می‌کند



بهای این عروسک‌ها و نمونه‌های مجازی آنها بسته با جای تولیدشان فرق خواهد داشت، اما قیمت پایه نمونه مجازی حدود ۵ یورو و بهای نمونه فیزیکی سفارشی حدود ۴۰ یورو خواهد بود. مدیران این شرکت می‌گویند بین سه تا پنج روز طول می‌کشد تا این سوغاتی‌ها به دست صاحبانشان برسند.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته