دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1401 - 22:38
در مراسم رونمایی از مشعل‌های هوشمند ایران‌ساخت مطرح شد؛

فیروزآبادی: نظام نوآوری تحول آفرین در کشور از بازار آغاز می‌شود

فیروزآبادی: نظام نوآوری تحول آفرین در کشور از بازار آغاز می‌شود
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که نظام نوآوری تحول آفرین در کشور از بازار آغاز می‌شود و به بلوغ می‌رسد، ادامه داد: باید نظام نوآوری، چرخشی تحولی داشته باشد و مسیر خود را از بازار آغاز کند.
کد خبر : 809346

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا.  روح الله دهقانی فیروزآبادی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سومین گردهمایی و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان خراسان رضوی، بازار را بزرگ‌ترین نیاز تحول در نظام ملی نوآوری کشور و ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: باید توجه داشت که بزرگ‌ترین نیاز امروز نه تنها شرکت‌های دانش‌بنیان بلکه اقتصاد دانش بنیان، استفاده از بازار‌های بالقوه موجود و کمک به پیوند خلاقیت، نوآوری و فناوری این شرکت‌ها به صنعت و بازار است.

وی با بیان این‌که لازم است تا تمامی بخش‌های اثرگذار، راه را برای حرکت فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری هموار کنند، ادامه داد: بودجه معاونت علمی و فناوری صرفاٌ یک کلید است تا دری را به سوی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور بگشاید، می‌بایست راه را برای بزرگ‌ترین سرمایه استان که جوانان خلاق و دانش آموخته هستند و می‌توانند تحول بیافریند هموار ساخت.

دهقانی فیروزآبادی، با تاکید بر این‌که نظام نوآوری تحول آفرین در کشور از بازار آغاز می‌شود و به بلوغ می‌رسد، ادامه داد: باید نظام نوآوری چرخشی تحولی داشته باشد و مسیر خود را از بازار آغاز کند.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آستان قدس رضوی را یک سرمایه ملی، اسلامی و معنوی دانست و گفت: حمایت آستان قدس رضوی از شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدامی نمادین و تحول ساز است و اگر بتوانیم فرهنگ سرمایه گذاری موقوفات را در بخش دانش بنیان ترویج کنیم شاهد تحولی جدی در رونق اقتصاد دانش‌بنیان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته