نگاه کاربردی در حمل و نقل منجر به افزایش بهرهوری نوآور میشود
به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، شهریار افندیزاده در افتتاحیه رویداد نوآوری بهرهور در حوزه حمل و نقل که عصر امروز در سازمان ملی بهرهوری ایران برگزار شد، اظهار کرد: وقتی راجع بهرهوری در حمل و نقل صحبت میکنیم باید به جزئیات مختلفی توجه شود. در حمل و نقل بهرهوری را با نوآوری و راهکارهای متفاوتی انجام داد.
وی افزود: کاهش زمان سفر در حمل و نقل منجر به بهرهوری میشود. البته فقط زمان سفر ملاک نیست و هزینه هم مهم است و ترکیبی از این دو معیار باعث افزایش بهرهوری در حمل و نقل میشود. باید بررسی کنیم به ازای هر واحد هزینه در شبکه حمل و نقل چه نتیجهای حاصل میشود. هزینه به نوعی یکی از مهمترین شاخصهای بهرهوری است.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در بررسی میزان بهرهوری مسئله ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. راحتی، آسودگی دیگر معیارهای ارزیابی بهرهوری در حوزه حمل و نقل است.
افندیزاده کرد: اتومبیلهایی که امروز در کشورهای مختلف ساخته میشود متناسب با معیارهایی نظیر انرژی و آلودگی هوا طراحی میشوند. باید به سمت بهینه کردن معیارهای طراحی شبکه حمل و نقل برویم.
وی خاطرنشان کرد: برای بهینهسازی بهرهوری باید از همه ابزارهای موجود بهره ببریم و در این مسیر پلتفرمها و اپلیکیشنهای کاربردی نقش مهمی در افزایش بهرهوری حمل و نقل دارند. یعنی در صورتی بستر بومی مناسب برای طراحی پلتفرمهای کاربردی در شبکه حمل و نقل وجود داشته باشد به راحتی میتوان تقاضا را مدیریت کرد. در ایران تقاضا برای خدمات آنلاین بسیار زیاد است و باید عرضه با این حجم تقاضا هماهنگ شوند.
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اگر در مسئله مثل سوار شدن مسافران در اتوبوس ایجاد شود تأثیر بزرگی بر بهرهوری شبکه حمل و نقل میگذارد. برنامهریزی برای ارتقای بهرهوری حمل و نقل در حوزه درون شهری و برون شهری متفاوت است. باید دقت کنیم محصولات بومی هم توجیه اقتصادی داشته باشد و هم ایمنی. وقتی به تعداد زیاد محصولی را تولید میکنیم که کاربرد ندارد موجب کاهش بهرهوری میشود. نگاه کاربردی و صنعتی در حمل و نقل باعث میشود به بهرهوری نوآوری دست یابیم.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/