چگونه پیامکهای خدماتی و تبلیغاتی را دریافت نکنیم؟
به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، استفاده از شیوه تبلیغات از طریق ارسال پیامک روشی متداول برای معرفی کالا و خدمات از سوی بسیاری از شرکتهاست. از همین رو همه روزه تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی برای کاربران ارسال میشود. دریافت این گونه پیامکها موجب اتلاف وقت و کلافی بسیاری از کاربران میشود و هزاران نفر به دنبال روشی برای قطع دریافت چنین پیامکهایی در گوشی خود هستند.
کاربران گوشیهای هوشمند از روشیهای مختلفی امکان مسدودسازی شماره ارسال کننده پیامک تلیغاتی را دارند. یکی از این روشها مسدودسازی از طریق دستگاه است. تقریباً تمامی گوشیهای هوشمند قابلیتی به نام بلاک کردن(block) دارند. با استفاده از این ویژگی شماره ارسال کننده پیامک مورد نظر کاربران مسدود شده و پس از این دیگر پیامکهای ارسالی از سمت آن شماره نمایش داده نمیشود.
طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی و خدماتی تخلف محسوب میشود و علاوه بر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن فرد صاحب سیمکارت ارسال کننده پیامکها شماره آن شخص نیز مسدود میشود. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی امکان مدیریت پیامکهای اطلاعرسانی خدماتی را برای مشترکان همه اپراتورهای سیار فراهم کرده است. به گفته پیمان قرهداغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری «ارسال کنندگان پیامکهای اطلاعرسانی از سرشمارههای خدماتی ملزم شدهاند عبارت «لغو ۱۱» را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشمارهای که از آن پیامک دریافت کردهاند، ادامه دریافت پیامک را لغو کنند.علاوه بر این، مشترکان میتوانند برای عضویت مجدد و دریافت پیامکهای تبلیغاتی عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.
وی ادامه میدهد «اکنون با این امکان، مشترکان میتوانند نسبت به فعالسازی یا غیرفعالسازی دریافت پیامکهای خدماتی به تفکیک هر سرشماره پیامکی اقدام کنند.»
انتهای پیام/4144
انتهای پیام/