دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1401 - 20:34
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل ماموریت مهارتی باید گسترش یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل ماموریت مهارتی که دارد باید گسترش یابد.
کد خبر : 803620

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، محمد زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی هواپیمایی ماهان کرمان که با حضور استاندار و رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان انجام شد، اظهار داشت: طبق قانون ۳۰ درصد آموزش‌های کشور باید مهارتی شوند که در حال حاضر ۱۴ درصد این برنامه محقق شده و ما در دولت سیزدهم به دنبال اجرای این قانون با کمک دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای هستیم.  

* دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای بدلیل ماموریت مهارتی  باید گسترش یابند

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: در این راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی باید ضمن حرکت در این مسیر توجه به آموزش‌های کوتاه مدت را نیز جدی بگیرد چرا که این دانشگاه وظیفه ترویج آموزش‌های عملی و مهارتی دانشگاهی را دارد.

 زلفی گل افزود: به دلیل ساختار وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی هر زمان که احساس نیاز کند میتواند رشته مقطع دار ایجاد کرده و گسترش پیدا کند و این از مزیت‌های بارز دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه است.

وی ادامه داد: امروز بسیار خرسندم که امکانات و تجهیزات یکی از مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی را بازدید کردم که برای تربیت دانشجویان مهارتی و رفع نیاز بازار کار احتیاج به چنین مراکزی در کشور داریم.

گفتنی است در مرکز آموزش علمی کاربردی هواپیمایی ماهان کرمان ۶۵۰ دانشجو در ۱۳ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی و در رشته‌هایی چون تعمیر و نگهداری هواپیما، مهمانداری، هوانوردی و اویونیک تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته