استعدادهای درخشان بازیسازی ضمن برگزاری رویداد بوت کمپ شناسایی میشوند/ تلاش برای ترویج موضوعات فرهنگی بین گیمرها
فرزانه شریفی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره جزئیات برگزاری رویدادهای بازیسازی(بوت کمپ) اظهار کرد: اردوی آموزش بازیسازی با هدف برای تقویت و توامندسازی استانهای مختلف کشور توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای و از طریق انسیتیو بازیسازی برای نوجوانها و جوانهای استانهای مختلف اجرا میشود.
مدیر انستیتو ملی بازیسازی بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به اینکه رویداد در استانهای تبریز، مشهد، اصفهان و خراسان شمالی برگزار شده است ادامه داد: این رویدادها از دوسال پیش شروع شد و متاسفانه پاندمی ویروس کرونا مدتی وقفه در اجرای برنامهها پیش آمد که خوشبختانه با فراهم شدن شرایط برگزاری مجدد رویدادهای بازیسازی تیر ماه امسال در استان سیستان بلوچستان و هم اکنون در کرمانشاه برگزار میشود.
حضور گیمرهایی از سنین مختلف در رویداد بوت کمپ
وی افزود: هم اکنون از ۲۰ لغایت ۲۶ مرداد ماه این رویداد در برج فناوری کرمانشاه با حدودا ۱۵۰ شرکت کننده خانم و آقا در گروهای سنی مختلف که از متولدان ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۱ هستند در حال برگزاری است.
شریفی با اشاره به اینکه در رویداد بوت کمپ به صورت تخصصی بر موضوعات فنی و تخصصی بازیسازی و طراحی هنری پرداخته میشود افزود: جدا از آموزشهای همراه رویداد مسائل فرهنگی به صورت جداگانه در قالب دورههای سوادبازی آموزش داده میشود.
آموزش بازیسازی تنها منحصر به تهرانیها نیست
مدیر انستیتو ملی بازیسازی تأکید کرد: هدف از رویدادهای اردوی آموزشی بازیسازی در شهرستانها این است که برای آموزش بازیسازی صرفاً تمرکز بر استان تهران نباشد و دیگر استانها نیز فعال شوند.
وی ادامه داد: پیش از این دورهای آموزشی آنلاین برگزار میشدند و هماکنون با بهتر شدن وضعیت پاندمی کرونا ویروس استفاده از ظرفیت استانها در دستور کار قرار دارد و این رویدادها به صورت فشرده در استانها مختلف برای توانمندسازی و فعال کردن صنعت بازیسازی در استانها برگزار میشود.
شریفی عنوان کرد: بعد از این رویدادها تیمها رها نمیشوند و آموزشها مستمر و پایدار خواهد بود. همچنین حتی بعد از رویداد به صورت رایگان از خدمات آموزشی و منتورینگ بنیاد ملی بازیهای رایانهای بهرمند میشوند.
مدیر انستیتو ملی بازیسازی با اشاره به مهاجرت استعدادهای درخشان و... ادامه داد: به واسطه این رویدادها استعدادهای زیادی در حوزه بازیسازی کشف میشود و با آموزشها لازم استانهای کمتر برخوردار نیروی مورد نیاز صنعت بازیسازی را در مدت زمان کوتاهی تامین میکنند.
وی بیان کرد: نهادهای متولی و ... که دغدغه دارند مثل انجمن اسلامی دانشآموزان و داشنجویان، دانشگاههای کشور، پارکهای علم و فناوری، ادارات ارشاد استانها میتوانند بر رویکرد کودکان، نوجوانان و جوانان در زمینه ساخت بازی موثر باشند.
ترویج مسائل فرهنگی با استفاده از بازیهای رایانهای
شریفی افزود: در این رویدادهای بازیسازی که داریم برگزار میکنیم؛ یکی از زمینههای که برای تولید بازی در دو روز آخر رویداد در نظر داریم این است که شرکتکنندگان یک موضوع فرهنگی را مورد نظر داشته باشند، مثل یک موضوع حماسی، ارزشی و با آن در نهایت به تولید بازی بپردازند.
مدیر انستیتو ملی بازیسازی تاکید کرد:در این رویدادها استعدادهای قابل توجهای کشف میشود که از گروههای سنی ۹ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال هستند. لازم است که کشور از همه ظرفیت خود برای حفظ و نگهداشت این استعدادهای بالقوه در زمینه بازیسازی استفاده کند چرا که کودک و نوجوان کنونی در آینده به فعال صنعت بازیسازی تبدیل میشود.
انتهای پیام/4144
انتهای پیام/