دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1395 - 11:30

پرواز موفقیت‌آمیز پهپاد رویایی دارپا + ویدئو

مؤسسه تحقیقات رباتیک و دانش‌بنیان پنتاگون که به نام دارپا معروف است، توانست با موفقیت، ایده بلندپروازانه یک پهپاد برای آینده را آزمایش کند.
کد خبر : 78865

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، مدت نسبتا زیادی است که DARPA رویای یک پرنده 24 موتوره را در سر می‌پروراند که اختصارا VTOL یا پرنده عمود پرواز و عمود فرود نامیده می‌شود. این رویا که در مرحله سخن به‌نظر مسخره می‌آید اکنون در گام نخست عملی شده است و نمونه کوچک و نخستین آن با موفقیت در آزمون‌های عملی، موجب امیدواری تیم تحقیقش شده است.


شرکت Aurora Flight Sciences موفق شد نمونه نخستین خود با نام «برخورد آذرخش» را با موفقیت بیازماید و سیستم‌های آئرودینامیک و کنترل از راه دور این پهپاد توانستند شرکت را سربلند بیرون بیاورند.


این نمونه در ابعاد یک پنجم واقعی ساخته شده است و طبق برنامه نمونه اصلی در ابعاد واقعی قرار است در سال 2018 یعنی دو سال دیگر عملیاتی شود و اکنون ثابت شده که ایده نخستین قابل دستیابی است.



ایده نخستین این پرنده، ساخت پهپادی بود که بتواند نزدیک به 2 تن بار را با سرعتی نزدیک به 440 کیلومتر در ساعت حمل کند. پروژه‌ای که بسیار بزرگتر از ابعاد شرکتی است که نمونه نخستین را ساخته است اما ارتش ایالات متحده آمریکا از برنامه خود کوتاه نمی‌آید و با تزریق بودجه به شرکت‌‌های دانش‌بنیان کوچک، قصد دارد این بلند پروازی را جامه عمل بپوشاند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته