دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1395 - 11:08

هاروارد رباتی برای آموزش کدنویسی به کودکان ساخت + ویدئو

محققان دانشگاه هاروارد آمریکا موفق شدند رباتی بسازند که می‌تواند به افراد سه سال به بالا و حتی بزرگسالان، روش‌ها و نحوه عمل کدنویسی را بیاموزد و آنها را تشویق به یادگیری این رشته از کامپیوتر و نرم‌افزار کند.
کد خبر : 78834

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از وب‌سایت دانشگاه هاروارد، اگر قرار است چیزی برای یادگیری کودکان بسازید باید حتما آنقدر جذاب و بامزه باشد که بتوانند تمام حواس آنها را به خود جلب کند و برای این کار نیز باید مثل یک کودک فکر کنید. گروهی از محققان دانشگاه هاروارد در مؤسسه Wyss موفق به ساخت رباتی به نام «روت» شدند که از این ویژگی‌ها برخوردار است.


روت یک ربات شش ضلعی است که می‌تواند با استفاده از ماژیک و تخته‌پاک‌کنی که همراه خود دارد، روی تخته وایت‌برد بنویسد و نقاشی کند و هر زمان به او دستور داده شد آنها را پاک کند.



روش دستور دادن به این ربات برای کودکان خردسال با استفاده از یک اپلیکیشن که از آیکون‌های تصویری بهره می‌برد و یک تبلت انجام می‌شود؛ کودک با استفاده از آیکون‌ها به ربات دستورهای «اگر-پس» را می‌دهد و نتیجه آن‌ را در همان لحظه روی تخته می‌بیند. برای افراد بزرگسال و کودکان بزرگتر هم اپلیکیشن امکان استفاده از دستورات نوشتاری را فراهم کرده است که بر همین مبنا عمل می‌کنند.



ژیتان دوبروفسکی، مدیر بخش رباتیک مؤسسه Wyss، درباره ایده ساخت این ربات گفت: «آمریکا این روزها نیازمند کدنویسان قهار است و بیش از 71 درصد از مشاغل تازه‌ای که به بازار کار می‌آیند مرتبط با کدنویسی هستند. این در حالی است که تعداد افراد علاقه‌مند به این رشته از مهندسی نرم‌افزار بسیار کم است و در مدارس هم هیچ کاری برای علاقه‌مند شدن کودکان به آن انجام نشده است».


گروه تحقیق امیدوار است با یافتن حامیان مالی مناسب بتواند این ربات را به تولید انبوه برساند تا از آن در مدارس برای پرورش استعدادهای کدنویسی کودکان استفاده شود.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته