دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1395 - 12:28
در نشست مشترک مدیران مدارس سما تهران با مدیر مشارکت‌های مردمی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران مطرح شد

تعلیم و تربیت درست، هدف اصلی مدارس سما

نشست مشترک مدیران مدارس سما تهران با رضایی، مدیر اداره کل مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش شهر تهران با حضور دکتر سید احمد زرهانی، معاون سما تهران و مدیران مدارس سما این شهر برگزار شد.
کد خبر : 77378

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، معاون دانشگاه آزاد و رئیس سازمان سما در این نشست با سهل و ممتنع برشمردن کار مدرسه‌داری جمله‌ای را از کانت فیلسوف عصر روشنگری با این مضمون که در بین مسائل و امور، دو هنر کشورداری و هنر تعلیم و تربیت از همه هنرها مشکل‌تر است، عنوان کرد.


او به نقش و جایگاه ویژه معلمان اشاره کرد و کلید هرگونه تغیر و تحول را در دست آنان دانست و گفت: «برای پیش‌بینی آینده هر جامعه‌ای می‌توان با نگاه به مدارس ابتدایی، آن را ترسیم کرد.»


او طرح این سوال که «ما تا چه میزان توانسته‌ایم دانش‌آموزان خود را اهل تعمق، تعقل و دارای روحیه پرسشگری و تعامل بار بیاوریم؟» مدیران را به تفکر بیشتر در این موضوعات و چاره اندیشی در این‌باره دعوت کرد.


زرهانی مدارس را سرآغاز تحول دانست و گفت :«تحول باید از مدارس آغاز شود و برای ایجاد این تحول باید روش‌های کهنه خود را به‌روز کنیم، چنانچه به روش‌های کهنه خو کنیم متوسط الحال باقی خواهیم ماند، باید روش‌هایی مبتنی بر ایجاد انگیزه، پرورشِ قوه خلاقیت، و میدان دادن به دانش‌آموزان برای مشارکت در رهبری آموزشی را بر گزینیم.»


ریاست سازمان سما بهره‌گیری از امکانات جدید فضاهای مجازی با رعایت استاندارهای مصوب آموزش و پرورش را در شرایط کنونی ضروری دانست.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما تعلیم و تربیت درست را هدف اصلی مدارس سما عنوان کرد و گفت:« میل والدین به مشارکت در فعالیت‌های مربوط به تعلیم و تربیت برگ برنده ماست، ما باید با طرح‌ریزی درست، آثار مطلوب این مشارکت را به آنان نشان دهیم تا برای فعالیت‌های بیشتر تشویق شوند.»


او در ادامه پیشرفت مدارس موفق را در گرو ارتباط مثلث طلایی تعلیم و تربیت مشتمل بر دانش آموزان، اولیا و معلمان دانست و درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر یک از سه ضلع این مثلت توضیحاتی را ارائه داد.



بهره‌گیری از توانمندی‌ها، مهارت‌ها و تخصص اولیای دانش‌آموزان، برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت و دوره‌های بازآموزی برای معلمان، پرهیز از ریاکاری، فعال‌سازی دست‌های توانا در کنار ذهن‌های فعال، تعریف درست نقش‌ها در مدارس، استفاده از تجارب جدید تعلیم و تربیت هم در حوزه اسلامی و هم در حوزه جهانی، بهره‌گیری از تجارب ارزنده سایرین و انعکاس درست فعالیت‌ها و دستاوردها به دور از درشت نمایی از دیگر مواردی بود که در این جلسه توسط دکتر زرهانی به مدیران مدارس سمای تهران توصیه شد.


در این جلسه از سوی رئیس سازمان سما پیشنهاد اعطای نشان‌های لیاقت، علمی، ایثار، توانمندی، فرهنگی و ... به دانش‌آموزان طرح شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته