دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 فروردين 1395 - 11:35

دردسر خوشایند تسلا با مدل تازه خودروی برقی + ویدئو

شرکت خودروسازی تسلا که در حوزه تولید خودروهای الکتریکی، هوشمند و تولید باتری‌های فوق پیشرفته فعالیت می‌کند به‌تازگی آخرین مدل از خودروهای ارزان خود را رونمایی کرده و طی 24 ساعت از این رونمایی با مشکلی دوست داشتنی روبه‌رو شده است.
کد خبر : 75098

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، مدل 3 از مجموعه خودروهای تسلا که با انرژی الکتریکی کار می‌کند، به‌تازگی به مصرف‌کنندگان معرفی شده است. این خودرو که مانند دیگر تولیدات تسلا ظاهری بسیار زیبا و امکاناتی جذاب دارد، با قیمت پایه 35 هزار دلار برای پیش‌فروش در دسترس خریداران قرار گرفت.


شرکت تسلا که متعلق به میلیاردر جوان حوزه تکنولوژی یعنی الون ماسک است، در سال گذشته میلادی تنها موفق به تولید 50 هزار دستگاه از انواع مختلف خودرو شد اما در نمونه تازه‌ای که به بازار معرفی کرده است با چالشی جالب دست به گریبان خواهد بود.


براساس آنچه الون ماسک در توئیتر خود منتشر کرده، مدل 3 موفق شده تنها در 24 ساعت نخست پیش فروش، 232 هزار دلار فروش داشته باشد و قیمت آپشن‌های مختلفی که در این فروش خریداران سفارش داده‌اند، موجب شده است، قیمت میانگین به 42 هزار دلار برای هر دستگاه افزایش یابد.



براساس توئیت ماسک، این شرکت در 24 ساعت نخست تعداد 180 هزار سفارش قطعی با پیش‌پرداخت برای خودروی مدل 3 دریافت کرده است که نزدیک به 4 برابر کل تولید یک سال قبل این کارخانه است.


حال الون ماسک اعلام کرده است که قصد بازبینی برنامه تولید را دارد. باتوجه به اینکه تسلا کمتر از یک دهه عمر دارد و در این مدت توانسته است پیشرفت غیرممکنی را در حوزه تولید خودرو عملی کند، برآورد می‌شود با ابداع روشی خلاقانه، این مشکل را نیز حل کند و خودروهای سفارش داده شده را به موقع به مشتریانی که حداقل 1000 دلار برای ثبت‌نام در پیش‌فروش پرداخته‌اند، تحویل دهد.



برخی از توانایی‌های مدل 3 در ویدئویی که برای معرفی این خودروی زیبا و دوست‌داشتنی منتشر شده به نمایش درآمده است.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته