دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشجویان واحد بناب، تویسرکان‎، تربت حیدریه و عجب شیر، بندرعباس راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند

کاروان راهیان نور دانشجویان از واحدهای بناب، تویسرکان‎، تربت حیدریه، عجب شیر و بندرعباس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
کد خبر : 7448

به گزارش خبرنگار آنا، تعداد ۶۰ نفر از دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد همراه با دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام نور بناب صبح روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه به مناطق عملیاتی جنوب عازم شدند.


رئیس واحد بناب در حاشیه مراسم بدرقه این کاروان، هدف این اردو را آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و پیوند نسل چهارم با نسل اول انقلاب دانست و گفت: اردوی راهیان نور تاثیر انکار ‌ناپذیری در پیوند نسل جدید با نسل جنگ تحمیلی و آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس دارد.



دکتر احمد امیری افزود: سفر به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور، یکی از بهترین راهکارهای مقابله با هجمه نرم در مقابل دشمنان نظام و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است


اعزام کاروان راهیان نور به سمت جنوب از واحد تویسرکان‎


کاروان راهیان نور دانشجویان بسیجی شهرستان متشکل از دانشجویان واحد تویسرکان، دانشکده فنی مهندسی و پیام نور این شهرستان پس قرائت زیارت عاشورا و صرف صبحانه در مسجد این واحد دانشگاهی و حضور بر مزار دو شهید گمنام و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.


مسئول بسیج دانشجویی تویسرکان در این ارتباط گفت: این کاروان‌ها در راستای تجدید میثاق با شهدا، امام شهدا و آرمان‌های آنان و همچنین در راستای یادآوری رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.



سرگرد پاسدار مرتضی اردلان ابراز کرد: تفاوت اردوی زیارتی نوروز ۹۴ با سال‌های گذشته در این است که بازدید از مناطق فکه، کانال هویزه و چزابه به دیگر بازدید‌ها از جمله یادمان‌های اروند، شلمچه، فتح المبین و هویزه افزوده شده است.


رئیس واحد تویسرکان نیز خطاب به دانشجویان اعزامی به این سفر روحانی گفت: این سعادت بزرگی که نصیب شما عزیزان گردیده زیرا به جایی می‌روید که پاک‌ترین جوانان این مرزو بوم در آنجا حضور داشته‌اند و درک کرده‌اند که در آن زمان کشور به چه چیزی نیاز دارد.


دکتر مجتبی بابایی بابایی با بیان اینکه شهدای ما کاری حسینی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: حالا نوبت ما که کاری زینبی کنیم و نگذاریم زحمات و جانفشانی‌های آن عزیزان هدر برود و باید با دفاع از آرمانهای امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس این نظام و انقلاب را به سر منزل مقصود برسانیم.


آیین اعزام کاروان دانشجویی راهیان نور تربت حیدریه برگزار شد


سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در آیین اعزام کاروان دانشجویی راهیان نور تربت حیدریه افزود: این دانشجویان از دانشگاه های آزاد اسلامی، دولتی، فنی مهندسی و پیام نور هستند که از طریق ناوگان ریلی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس عازم می‌شوند.


فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: دانشجویان شرکت کننده در مدت زمان اردو با همراهی راویان دفاع مقدس و روحانیون اعزامی از مناطق عملیاتی جنوب از جمله اروند، شلمچه، فکه، چزابه، فتح المبین، طلاییه، هویزه، دهلاویه، خرمشهر و آبادان بازدید می‌کنند.


وی هدف از اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان را پیوند آرمانی نسل سوم انقلاب برای میثاق و مقاومت با شهدا در راستای لبیک گویی به ندای ولایت فقیه عنوان کرد.


گرایلی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور می‌تواند منشأ خیر و برکت در حوزه‌های مختلف بویژه سبک زندگی اسلامی بر مبنای سبک زندگی دانشجویان دوران جنگ باشد.


وی بیان کرد: دانشجویان تربت حیدریه در راه برگشت نیز به زیارت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نائل خواهند شد.


۳۰ نفر از دانشجویان واحد عجب شیر به اردوی راهیان نور اعزام شدند


۳۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر صبح امروز به مدت شش روز به اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر در مراسم بدرقه این دانشجویان در گفتگو با خبرنگارآنا گفت: هدف از اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی را آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت در طول ۸ سال دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: زیارت با معرفت، مشارکت عمومی همگام با مدیریت جهادی شعار راهیان نور امسال است که زائرین دانشجو ضمن بازدید از مناطق عملیاتی طلائیه، اروند کنار، شلمچه، هویزه با آرمانهای انقلاب اسلامی، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهند کرد.


دکتر جمال بیگی مدت حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب کشور را شش روز بیان کرد و گفت: آشنایی با وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا و مناطق عملیاتی در قالب بسته‌های فرهنگی و تهیه بسته‌های غذایی برای دانشجویان از اقدامات جانبی دفتر بسیج دانشجویی این شهرستان برای این اردو است.


برگزاری اردوی راهیان نور در واحد بندرعباس


آیین بدرقه دانشجویان عازم اردوی راهیان نور به مقصد مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس با حضور و اعزام 150 دانشجوی دانشگاه آزاد بندرعباس امروز بعد از ظهر در مزار شهدای گمنام واحد بندرعباس برگزار شد.



رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به دلاور مردی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: این دلاور مردان و از جان گذشتگان با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری نمودند و آن را به درخت تنومند و قدرتمندی مبدل ساختن که دشمن را یارای مقابله با آن نیست.


دکتر مهدی باقری، حضور در مناطق جنگی کشور را غنیمت و سعادت بزرگی خواند که امروز نیاز است تا نسل جوان با حضور در آن وادی به عظمت و بزرگی رزمندگان اسلام پی برده و ادامه دهنده راه آنان باشند .


وی از دانشجویان خواست ، تا با خضوع و خشوع در بارگاه الهی سجده شکر به جا آورند و با خود عهد ببندند که ادامه دهنده راه شهیدان و رزمندگان انقلاب اسلامی باشند .


باقری یادآوری نمود استفاده و بهره بردن از لحظات روحانی و نورانی آن مناطق را از دست ندهند و با حضور گرم و پر شور خود درنماز جماعات ،مراسم دعا و مرثیه خوانی در ایام سوکواری دخت نبی اکرم (ص) بهره لازم را ببرند و در مقابل عظمت این بزرگان و پروردگار قادر و متعال سر تعظیم فرود آورند.


مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این آیین با ابراز خرسندی از حضور پر شور دانشجویان جهت شرکت در این مراسم مذهبی و اخلاقی تاکید کرد : استفاده از این لحظات معنوی حضور ، می تواند پیوندی عمیقی بین نسل گذشته و جوانان امروز برقرار شود.


حجه الاسلام والمسلمین عباس متین با ارزوی موفقیت و سلامتی برای دانشجویان از خداوند برای همه طلب آمرزش و مغفرت نمود .


گفتنی است دانشجویان اعزامی پس از زیارت قبور شهدای گمنام دانشگاه و قرائت فاتحه ، از زیر کتاب مقدس قرآن کریم عبور داده شدند تا در پناه این کتاب مقدس آسمانی به مناطق هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته