دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 فروردين 1395 - 16:30
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

تاکید صالحی امیری بر ترویج کتابخوانی در دانشگاه‌ها/ دانشگاه آزاد اسلامی همه ظرفیت‌هایش را برای توسعه فرهنگی به کار گرفته است

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی مصرف فرهنگی وکتاب‌خوانی را یکی از نیازهای اساسی جامعه خواند و بر نقش دانشگاه‌ها در ترویج کتابخوانی تاکید کرد.
کد خبر : 72954

دکتر سید رضا صالحی امیری‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نقش دانشگاه‌ها در ترویج کتاب‌خوانی گفت: «آنچه که در ایران بیش از هر چیز نیاز است، بالا بردن سطح مصرف فرهنگی در سبد خانواده‌های ایرانی است.»


او ادامه داد: «یکی از کالاهایی که در سبد مصرفی خانواده‌ها اهمیت دارد، کتاب و محصولات فرهنگی است. ما باید تلاش کنیم کالاهای فرهنگی و آن چیزی که بر دانش و آگاهی مردم تاثیر می‌گذارد را وارد سبد مصرفی مردم کنیم.»


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی که می‌تواند کتاب‌خوانی را ترویج کند اشاره کرد و افزود: «نباید تنها به مراسم و همایش درباره کتاب‌خوانی اکتفا کرد. بلکه باید به زیرساخت‌های توسعه فرهنگی و بردن کتاب به سبد مصرفی خانوار توجه نشان داد تا از انحراف در فعالیت‌های فرهنگی جلوگیری شود.»


عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «کشور قبل از هرچیزی نیازمند کار فرهنگی در سطح کودکان، نوجوانان و دانشجویان است. هم‌چنین نخبگان هم باید در سطح ملی در این مسیر گام بردارند تا کتاب مانند خوراک و پوشاک و بهداشت به عنوان یک نیاز تعریف شود.»


او مصرف فرهنگی را یکی از نیازهای اساسی جامعه خواند و افزود:‌ «اگر مصرف فرهنگی و کتاب‌خوانی را یک نیاز تلقی نکنیم هم‌چنان همان مسیر چند دهه قبل را می‌رویم و وضعیت فرهنگ روز به روز افت خواهد کرد.»


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: «در مجموع جهت‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی از دوسال پیش تاکنون قابل تقدیر است. انصافا شخص دکتر میرزاده و معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر طه هاشمی قدم‌های جدی برای امور فرهنگی برداشته‌اند.»


امیری‌صالحی در پایان افزود: «بنده به عنوان عضو شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی شاهدم که دانشگاه آزاد اسلامی همه ظرفیت‌هایش را برای توسعه فرهنگی به کار گرفته و در این زمینه بسیار جدی و موثر عمل می‌کند.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته