ربات IBM در هتل هیلتون پیشخدمت شد
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engaget، رباتهای انساننما هنوز راه طولانی تا تکمیل شدن در پیش دارند اما این بدان معنی نیست که بیکار میمانند. ربات «واتسون» ساخت شرکت IBM یکی از این رباتهاست که شغل تازهای در هتل هیلتون شهر مکلین در ویرجینیا پیدا کرده است.
این ربات که از نسل رباتهای Nao است، مجهز به یک هوش مصنوعی به نام «کانی» شده و در این هتل شغل دربانی و خوشامدگویی به میهمانها را برعهده گرفته است.
کانی رباتی است که با توجه به هوش مصنوعی اختصاصی برای هتل هیلتون طراحی شده و به یاد کنراد هیلتون، بنیانگذار این هتلهای زنجیرهای به این نام خوانده میشود. او میتواند به میهمانها خوشامد بگوید و سوالات آنها درباره نحوه ررزو اتاق، خدمات هتل و برنامههای زمانبندی را پاسخگو باشد.
براساس اعلام IBM، این ربات فراتر از سوالات معمولی نیز میتواند خاصیتهایی برای میهمان داشته باشد. به عنوان نمونه، با توجه به بهرهگیری هوش مصنوعی کانی از چارچوب و بانک داده «ویبلیزر»، میتواند مکانهای دیدنی توریستی، رستورانها و کلا مقصدهای مورد نیاز میهمانها را نیز در اختیارشان بگذارد.
بنابر اعلام این ربات یک نمونه نخستین است و احتمالا بهزودی هتلهای هیلتون سراسر جهان نمونههای شگفتانگیزی از رباتهای آمریکایی را به خدمت خواهند گرفت اما برای اینکه تجربه معاشرت با رباتها را بهتر درک کنید میتوانید سری به هتلهای «هننا» در ژاپن بزنید که در آن مجموعهای از رباتهای انساننما و غیرانساننما شما را به جهانی در آینده میبرند.
مترجم: محمدرضا احمدینیا
انتهای پیام/